נתניהו בזירה: המחבל - תומך דאעש

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני התכנסו הערב (ראשון) לדיון מיוחד בעקבות הפיגוע הרצחני בירושלים, שבו נרצחו קצינת חינוך ושני צוערים, חיילי צה''ל. 15 קצינות וצוערים נפצעו בפיגוע, שתיים מהקצינות במצב קשה מאוד וקשה.

במהלך הדיון בקבינט, השרים התעדכנו על צעדים שכבר ננקטו בתגובה לפיגוע, כדוגמת הטלת כתר על הכפר ג'בל מוכאבר ממנו יצא המחבל לבצע את הפיגוע.

בדיון הוחלט לפעול להריסת בית המחבל בהקדם האפשרי, לדחות בקשות לאיחוד של בני משפחת המחבל עם קרובים מעזה ומיו"ש וכן למנוע את העברת גופת המחבל למשפחתו.

בנוסף הוחלט לעצור מנהלית אנשים שמביעים הזדהות עם ארגון הטרור דאע"ש. ראש הממשלה נתניהו גם הנחה לבדוק את הדיווחים לפיהם היו במקום בני מיעוטים שהביעו שמחה על הפיגוע, ואם קיימים כאלה יש למצות עימם את הדין.

נתניהו בזירה: המחבל - תומך דאעש

מוקדם יותר הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן למקום הפיגוע בארמון הנציב בירושלים, וקיבלו סקירות ממפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי.

"אנחנו פה לאחר פיגוע טרור אכזרי וטרגי שבו נרצחו ארבעה חיילי צה"ל, שלוש חיילות וחייל. אנחנו יודעים את זהות המפגע, לפי כל הסימנים תומך המדינה האיסלאמית", אמר נתניהו. ''שמנו כתר על ג'בל מוכבר, השכונה שממנה הוא יצא, ואנחנו עושים פעולות אחרות שאני לא אפרט כאן. אני בא עכשיו מדיון עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ואחרים, לגבי הפעולות המתבקשות.

''אנחנו יודעים שיש פה רצף של פיגועים, ובהחלט יכול להיות שיש גם קשר ביניהם, מצרפת וברלין, ועכשיו ירושלים. אנחנו נלחמים בנגע הזה, ואנחנו נוכל לו", הבהיר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף, ''אני מבקש למסור תנחומים למשפחות, וגם כמובן איחולי החלמה לפצועים. אנחנו נתגבר על הטרור הזה כפי שהתגברנו על פיגועים אחרים. יש שורה של פעולות שאנחנו לא נפרט אותן כרגע, שאנחנו נצטרך לעשות כדי להבטיח שמקרים כאלה לא יישנו, שנוכל להם למקרה שיהיו ניסיונות כאלה''.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי "ברור שהפיגוע האכזרי הזה הוא לא בגלל שום סיבה אחרת, אלא רק בגלל סיבה אחת: בגלל שאנחנו יהודים ואנחנו חיים כאן במדינת ישראל".

הוא הדגיש: "לא הייתה לזה שום סיבה אחרת ולא צריך לחפש לזה שום הצדקה - לא ההתיישבות היהודית ולא משא ומתן אלא פיגוע נטו, בהשראה של דאעש".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שהנחה את משטרת ישראל שלא להחזיר את גופת המחבל למשפחתו, אמר כי "מדובר בפיגוע נפשע, כואב וחמור במיוחד שעלול להוביל לפיגועי חיקוי נוספים".

ארדן הבהיר כי ''לא נאפשר למחבל הנתעב ולמשפחתו לקיים הלוויה בה הוא יזכה לכבוד שיעודד מפגעים נוספים. יש לקבור את גופתו אך ורק על ידי כוחות הביטחון ובמקום ללא נגישות למשפחתו ולתומכיו״.