ארכיון
ארכיוןצילום: רויטרס

סוכנות הידיעות האיראנית 'תסנים' מדווחת על כלי טיס בלתי מאויש המיועד למשימות התאבדות ומצוי בידי כוחות משמרות המהפכה האיראניים.

הסוכנות, המזוהה עם משמרות המהפכה, מציינת כי כלי הטיס החדש מצטרף לכלי נוסף המסוגל לבצע משימות התאבדות – סירות מהירות הפועלות בשירות חיל הים של משמרות המהפכה.

כלי הטיס המדובר מצויד במצלמות מתקדמות הניתנות לשימוש גם בלילה, בעל טווח תעופה של 1000 ק"מ ומהירות של 250 קמ"ש. את הדיווח מסוכנות 'תסנים' אודות הכלי יכולותיו ויעדיו מתרגמים אנשי מכון ממר"י:

"לאחרונה, זרוע חיל הים במשמרות המהפכה העצימה את יכולת הגנתה בתחום המוטס על ידי תכנון ויצור כלי טייס בלתי מאויש צבאי לצורכי זיהוי, המצויד במצלמות צבאיות מתקדמות בעלות יכולת שימוש ביום ובלילה. כטב"מ זה יכול לטוס ולבצע משימות באזורים רטובים כמו ים... כארבע שעות ברציפות ולבצע מבצעים. טווחו מגיע עד 1000 ק"מ. אחד ממאפייניו החשובים הוא יכולתו להנמיך טוס עד גובה חצי מטר מעל פני הים ולהגביה טוס עד גובה של 3000 רגל.

מהירותו של הכטב"מ (כלי טיס בלתי מאויש) החדש בשימוש חיל הים של משמרות המהפכה מגיעה לכדי 250 ק"מ בשעה והוא יכול לנחות בים, כלומר, לאחר מבצע הזיהוי, הכטב"מ יכול לנחות בקלות על משטח מים.

כטב"מ זה אינו יכול לשאת טילים, אך בפן צבאי, הוא יכול לשאת חומר נפץ רב עוצמה ולפעול במשימות התאבדות. דהיינו, הכטב"מ מתקרב למטרה בטיסה נמוכה הקרובה לשטח הים ובמהירות רבה מטיח עצמו בכלי השיט בים או במרכז הפיקוד ביבשה.

בנוסף לסירות "יא מהדי" בעלות היכולת לבצע משימות התאבדות, זהו מוצר שני בחיל הים במשמרות המהפכה בעל יכולת התאבדות".