נתניהו וליצמן בהדסה
נתניהו וליצמן בהדסהקובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן ביקרו הבוקר (שני) את הפצועים מהפיגוע בארמון הנציב, המאושפזים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

לנתניהו התלוו מנכ"ל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין ומנהל בית החולים פרופ' יורם וייס.

נתניהו אמר במהלך הביקור, "באתי הנה עם שר הבריאות ועם מנהלי בית החולים הדסה לבקר את הפצועים שלנו, את דנה, את עידן ואת לירון. יעל ובר, שהם בטיפולים בשערי צדק, לא רציתי להפריע להם".

"פגשתי את הפצועים שלנו, דיברתי איתם ועם המשפחות שלהם. קודם כל אנחנו מברכים על הטיפול שהם מקבלים ועל נתיב ההחלמה שמסתמן. זה מחמם לנו את הלב, בצד הלב שנקרע היום אל מול ההלוויות הבאמת מטלטלות של חיילים, חייל וחיילות שלנו, שנגדעו באיבם", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה התייחס למתווה הפיגוע, "אני חושב שהדבר החשוב ביותר להבין הוא שאנחנו תחת מתקפה מסוג חדש, מתקפה של מפגע בודד שמקבל השראה והוא מחליט בן רגע לעשות מעשה – במקרה הזה, מעשה של דריסה".

נתניהו מבקר חיילת שנפצעה
נתניהו מבקר חיילת שנפצעהצילום: קובי גדעון, לע"מ

נתניהו ציין כי הממשלה וכוחות הביטחון "נערכים אל מול התופעה הזאת בשלוש דרכים ועוד אחת: הדרך הראשונה זה להרחיב את התשתית הפיזית המונעת. אנחנו הקמנו בשנה האחרונה עמודים, הקמנו בטונדות במפרציות, בטרמפיאדות, גם ביהודה ושומרון וגם בירושלים. הדבר הזה כבר הציל חיים ואתמול ניתנה ההנחיה להרחיב את זה עוד יותר בירושלים וייתכן גם במקומות אחרים. הדבר השני הוא תשתית מודיעינית מונעת. איך אתה יכול לדעת אם האיש הזה יעשה את זה, איך נדע לאתר אותם מראש? וכאן גופי הביטחון עובדים על זה במרץ שנה שלמה.

''יש עוד כמה פעולות נוספות שאנחנו עוסקים בהן בימים אלה על מנת להיות במצב ייחודי שאנחנו יכולים לאתר מקרים כאלה מראש – דבר חשוב מאין כמוהו. הדבר השלישי הוא כמובן ההתערבות המהירה של חיילים ואזרחים. ראינו את זה אתמול עם המאבטח, הקצינה והחיילים שפעלו מהר ועל ידי כך סיכלו אסון גדול יותר. לפעמים מסכלים בכלל את האסון עוד בטרם התרחש".

"אמרתי שיש דבר רביעי, בעיניי הוא הכי חשוב, כשאני ראיתי עכשיו את הפצוע ושתי הפצועות שלנו, זה פשוט לא יאומן, הם אמרו לי דבר אחד: 'ראש הממשלה, אנחנו רוצים לחזור לקורס, אנחנו רוצים לחזור לשירות, אנחנו רוצים להמשיך במשימה שלנו כחיילי צבא הגנה לישראל'. זה הסוד האמיתי של המדינה שלנו ובגלל זה אנחנו ננצח, בגלל זה ניצחנו עד היום", הדגיש ראש הממשלה.

עוד הוסיף נתניהו, "אני חייב להגיד שההורים, גם כן הם אסירי תודה, כשהם רואים כמונו את השינוי שחל במצבם של הפצועים. הרופאים והצוותים הרפואיים, עומדים שם והם כמובן עושים את המלאכה מסביב לשעון - כל הכבוד".