הנשיא ריבלין ומקבילו מגיאורגיה, היום
הנשיא ריבלין ומקבילו מגיאורגיה, היוםצילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו היו הערב (שני) אורחי הכבוד בארוחת ערב ממלכתית, שערך לכבודם נשיא גאורגיה בארמונו.

בפתח האירוע נשאו שני הנשיאים דברי ברכה. בדבריו התייחס נשיא המדינה לחשיבות שיתוף הפעולה של מדינות העולם החופשי נגד הטרור ואמר, "אנו יודעים כי יותר מתמיד – דמוקרטיות חייבות לעבוד יחד, בשיתוף פעולה מלא מול אתגרים משותפים, משינוי במזג האוויר לטרור הגלובלי ולאיומים האזוריים".

"באשר לטרור, לצערי, אנו מכירים היטב את כאבו ואת המחיר הכבד שאנו משלמים למען עצמאותנו ולמען ערכי הדמוקרטיה והחירות. מכאן, אני יודע כי תצטרף אליי בשליחת תנחומיי למשפחות ההרוגים ותפילותיי לפצועים מפיגוע הטרור שאירע בירושלים אתמול", הוסיף הנשיא.

נשיא גאורגיה אמר, "זה לא רק ביקור של מנהיג במדינה שאנחנו כל כך מעריכים. זהו ביקורו של נשיא של אומה שהיה לה חלק בבניית היושרה והערכים של האומה שלנו. אנחנו מציינים היום ערכים משותפים, שנים של חיבור. ציינתי היום את תנחומינו אל משפחות הקורבנות שאיבדו את חייהם בפיגוע אמש. אנחנו עומדים לצידכם ומחזקים אתכם".

מוקדם יותר היום נפגש נשיא המדינה עם ראש ממשלת גיאורגיה. בפגישתם דנו השניים בחיזוק היחסים בין ישראל וגיאורגיה והעמקת שיתופי הפעולה בתחומי החקלאות, הטכנולוגיה והמדע ותחומים נוספים.

מחר יניח הנשיא זר בקבר החייל האלמוני וייפגש עם נציגי הקהילה היהודית ויו"ר הפרלמנט הגיאורגי. בשעות הערב הוא ימריא חזרה לישראל.