אריאל ומודי
אריאל ומודיצילום: דוברות

שר החקלאות אורי אריאל נפגש היום (שלישי) עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי במטרה לשדרג את היחסים החקלאיים בין שתי המדינות.

השנה מציינות שתי המדינות 25 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים, וזו גם השנה שהוגדרה על ידי ממשלת הודו כשנה של שיקוף היחסים על ידי ביקורי רמי מעלה בין שני המדינות.

ישראל מוגדרת בהודו כשותפה טכנולוגית בדגש על החקלאות והמים. במהלך השיחה דנו השניים כיצד לקדם את היחסים ושיתוף הפעולה בין שתי המדינות אשר מתבססים על ערכים משותפים, אתגרים משותפים ופתרונות משותפים.

בפגישה שהיתה במסגרת ועידה חקלאית בינ"ל במדינת גוג'ראט שבהודו, סיכמו השניים על הידוק היחסים החקלאיים ודנו בדרכים הנכונות לקידום שיתוף הפעולה.

שר החקלאות אריאל הציג לראש הממשלה ההודי מודל כלכלי-חקלאי להידוק שיתוף פעולה בין שתי המדינות. המודל שפותח במשרד החקלאות מציב דרך להשגת מענה לאתגר משמעותי עבור החקלאות ההודית: החקלאות הפרטית והמשפחתית.

השר אריאל אמר, "שמחתי מאוד לפגוש היום את ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, ידיד ענק של מדינת ישראל. דנו יחד והסכמנו על הידוק היחסים ושדרוג שיתופי הפעולה החקלאיים בין שתי המדינות".

עוד אמר אריאל כי "לעם ההודי ולעם היהודי מסורת עתיקת יומין אבל גם עתיד משותף שיוביל את שתי המדינות יחד לשגשוג והצלחה.

"האתגרים שישראל ניצבת בפניהם דומים לאלו של הודו, הן בתחומים המדיניים והביטחוניים והן בתחומי הכלכלה ובדגש על החקלאות והמים. אני מאמין שיחד נצליח למצוא את הדרך הנכונה להגיע להישגים רבים ומשותפים", הוסיף אריאל.

כאמור, אחת ממטרות ביקורו של השר אריאל בהודו היא לשדרג את היחסים בין ישראל להודו בתחום החקלאות ומעבר משלב של סיוע על ידי בניית מרכזי הדרכה לשלב עסקי ובניית מודלים כלכליים משותפים.

לשם כך התלוו אל השר גם בכירים ממשרד החקלאות בראשות מנכ"ל המשרד שלמה בן אליהו ונציגי שגרירות ישראל בהודו ובראשם השגריר דניאל כרמון.

במשלחת חבר גם המשנה למנכ״ל משרד ראש הממשלה, יוסי קטריבס, אשר מקדם בעקבות הנחייה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מהלך ממשלתי מתואם להרחבת והעמקת הקשרים בין המדינות.

במסגרת זו, מרכז משרד ראש הממשלה צוות בינמשרדי הכולל נציגים ממרבית משרדי הממשלה ובהם- משרדי החוץ, הכלכלה, החקלאות, האוצר, הביטחון, האנרגיה, הפנים, התיירות, המדע- וכן גורמים נוספים כמו לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, מכון הייצוא, המועצה להשכלה גבוהה ואחרים.

במסגרת עבודת הצוות, פועל כל אחד ממשרדי הממשלה לרכז מאמץ בגזרתו כדי לממש את הפוטנציאל הטמון ביחסים בין המדינות, זאת, בין היתר, לקראת ציון 25 שנים ליחסים בין המדינות ובציפייה לביקור אפשרי של ראש הממשלה מודי בישראל במהלך השנה.