נשות הכותל
נשות הכותלצילום: הדס פרוש, פלאש 90

עמותת "נשות הכותל" מסרבת ליטול חלק במאמצים להתנגד להחלטת האו"ם האחרונה המסרבת להכיר בזכויות מדינת ישראל בכותל המערבי.

ארגון "מטות ערים" פנה ל"נשות הכותל" בבקשה להשתתף במאמצים אלו אך קיבל תשובה שלילית.

"מטות ערים" פנה ל"נשות הכותל" לאור ההצהרה באתר התדמית שהוקם למען פעילותן של נשים אלה. באתר נכתב כי הכותל הוא "סמל של העם היהודי בעיני רבים מהיהודים בעולם".

כמו כן נאמר שם כי "החופש לעבוד את הקב"ה בכותל הוא אחד ההישגים הגדולים של מלחמת ששת הימים, לצערנו אותו הישג היסטורי נפגם משום שנאסר על נשים להתפלל בחופשיות במקום הקדוש".

נזכיר כי החלטת האו"ם קובעת ש"מועצת הביטחון של האו"ם אינה מכירה בשום שינוי בגבולות הארבעה ביוני 67' [כלומר, לאחר מלחמת ששת הימים], כולל בירושלים", זאת אומרת, לא רק יהודה ושומרון, אלא גם מזרח ירושלים, הרובע היהודי, הכותל והר הבית הם "שטח כבוש באופן לא-חוקי ע"י ישראל".

"נשות הכותל" דחו את טענת "מטות ערים" ומסרו לערוץ 7 כי הארגון "נאבק זה 30 שנה להשיג שוויון לנשים בכותל המערבי. ארגוננו כולל נשים עם דעות פוליטיות מגוונות. אנו מכבדים הבדלים אלה, ובוחרים לא להגיב בנושאים שהם מחוץ לתחום מאבקנו".

מטות ערים השיב לתגובתן של נשות הכותל, "האם לא כל חברות ארגונכם מאמינות שהכותל הוא סמן עיקרי של ריבונות יהודית? האין לכן בעיה עם קריאת האו"ם לסיים את ה'כיבוש הישראלי' שם? הרי אתן נאבקות שנשים תוכלנה להתפלל שם בחופשיות – בזמן שהאו"ם דורש שאף יהודי, לא גבר ולא אשה, יוכל להתפלל שם! האין זו סיבה לדאגתכן? האם אתן גם פמיניסטיות וגם בעד הכותל, או רק פמיניסטיות?"