עורכי דינו של אלאור אזריה
עורכי דינו של אלאור אזריהצילום: יוני קמפינסקי

פרקליטיו של החייל אלאור אזריה, עורכי הדין אייל בסרגליק ואילן כץ, זועמים על הפגישה בין מח"ט כפיר גיא חזות למשפחת אזריה, במהלכה הציע למשפחה להחליף את הייצוג המשפטי ובתמורה לכך הצבא יתחשב באלאור. דבר הפגישה נחשף אמש (שלישי) בערוץ 2.

במכתב ששלחו עורכי הדין לשר הביטחון אביגדור ליברמן, הם טוענים כי המגעים הם שיבוש הליכי משפט.

הפרקליטים כתבו כי "גילינו לתדהמתנו כי נעשו פניות בלתי ראויות מצד גורמים בכירים בצבא וביניהם מח"ט כפיר, אל"מ גיא חזות, וקצין מילואים בשם אל"מ אופיר סופר לאביו של מרשנו על מנת לגרום לו להחליף את עורכי הדין וכן למנוע ערעור עתידי בתיק זה, תוך שימוש בהבטחות מהבטחות שונות – דברים העולים לכאורה כדי עבירות פליליות".

עוד טענו עורכי הדין כי "הדבר נעשה במחשכים, מבלי ליידע את באי כוחו של הנאשם, תוך שידולו של אביו של הנאשם, בהצעות לפגישות ליליות ופגישות 'על אזרחי', תוך רמיסת הייצוג, בניגוד לכל דין, במטרה לסכל את הערעור".

עורכי הדין של אזריה סיפרו כי המח"ט הציע לאביו של החייל להיפגש עם הסנגור הצבאי הראשי, עוזר הרמטכ"ל, ראש אכ"א ואלוף פיקוד מרכז, במטרה "לסגור עימם עסקת טיעון לפני שלב הטיעונים לעונש ובכך להביא ל'סנדול' הערעור – תוך פגיעה בזכויותיו הבסיסיות של מרשנו".

הפרקליטים טענו כי הפגישה היא "חציית קווים אדומים" ו"מוכיחה כי אותם גורמים נתנו את ברכתם לתהליך המעוות".

"אנחנו מוחים בכל תוקף על התנהגות מקוממת זו – מדובר בהתנהגות פסולה ושערורייתית שחוצה כל גבול ומנוגדת לחוק לכאורה. מעבר לעבירות הפליליות והאתיות, ההתבטאויות כלפי עורכי הדין מזעזעות את אמות הסיפים'', טענו השניים והדגישו כי לא פסלו הידברות או גישור בתיק בעבר.

מצה"ל נמסר הבוקר בתגובה: "דובר צה"ל מבקש להבהיר כי לא יפרט את תוכן הפגישה שהתקיימה בין משפחתו של סמל אלאור אזריה ומפקדו אך מכחיש את הפרסום השגוי בחדשות 2 כאילו הוצעה הצעה באשר להקלה בעונש או ביחס לערעור או כהתערבות אחרת כלשהי בהליך המשפטי. דובר צה"ל מבקש להדגיש כי סמל אלאור אזריה זכאי להליך משפטי נקי וחף מלחצים ומטופל על ידי מפקדיו באופן שוטף כמו כל חיילי צה"ל".

"עוד נציין כי סמל אלאור אזריה זכה לתנאים ראויים ואף מעבר לכך במהלך החודשים בהם שהה במעצר פתוח במחנה צבאי", הדגישו בדובר צה"ל, "מטרת הפגישה הייתה לבחון האם נדרש סיוע כלשהו למשפחה".