השר בנט מנמק את חוק "שוברים שתיקה"

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק המבקשת למנוע פעילויות של ארגון "שוברים שתיקה" בבתי הספר.

החוק אושר בתום דיון סוער, ברוב של 51 תומכים מול 17 מתנגדים. חברי הכנסת של מרצ השתוללו במליאת הכנסת והוצאו מהמליאה.

למעשה, הצעת החוק מקנה לשר החינוך את הסמכות לאסור על אישים או ארגונים שאינם חלק ממערכת החינוך לקיים פעילות בתוך מוסד חינוכי כאשר אופי הפעילות הוא כזה החותר תחת מטרות החינוך, או כזה הפועל לפגוע בחיילי צה"ל.

שר החינוך נפתלי בנט שמקדם את החוק אמר כי "שוברים שתיקה מבקשים לא רק להרעיל את העולם נגדנו בשנאה לישראל אלא גם להרעיל את הילדים שלנו, את הנוער. הם רוצים להיכנס לבתי הספר ולהרעיל אותם עם השקרים הדוחים האלה. מי שמרעיל את הנוער ופוגע בצה''ל בעולם מאבד את כרטיס הכניסה למפגש עם תלמידי ישראל".

״החוק שאנחנו מחוקקים היום בבית הזה איננו חוק של נגד הוא חוק של בעד", הדגיש בנט, ''הוא בעד מדינת ישראל, הוא בעד צבא הגנה לישראל, הוא בעד חינוך אמיתי, חינוך לערכים, לציונות, לגיוס משמעותי לצה״ל ושליחות.

"זהו חוק של ישראל הפשוטה, הציונית והשפויה שמגנה על עצמה ועל הצבא שלה ולא מוכנה להשלים עם כאלו שבדומה לימיי חורבן בית שני, מבקשים לשרוף את מחסני המזון ולשרוף את הבית שלנו מבפנים.

"אבל אנחנו למדנו את הלקח ולא ניתן שוב להחריב לנו את הבית. בתי הספר בישראל יחנכו לסולידריות הדדית, ולא לפגיעה של איש ברעהו, להכרת הטוב כלפי החיילים ששומרים עלינו, ולא לפגיעה בהם בעולם״, הוסיף יו"ר הבית היהודי.

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם-רפאלי אמרה לאחר אישור החוק כי "שוברים שתיקה קוצרים פירות רבים של עשיה שכוללת חיזוק ל-BDS, ערעור מוסריות צה"ל ותדלוק מערכת השנאה באספקת מידע שקרי באמצעות דוחות ופרסומם בחו"ל.

"ללא בושה וללא מורא שוברים שתיקה מוציאים את דיבת הארץ רעה ומסייעים לחמאס ולמסע הדה לגיטימציה נגד ישראל. לא נותרה לנו הברירה אלא למנוע מארגונים כדוגמת שוברים שתיקה להמשיך ולהיכנס לבתי ספר", הסבירה.

ח״כ מיכל רוזין (מרצ) זעמה על החוק ותקפה את שר החינוך: ''במציאות של בנט, כל מי שיעז לבקר את מדיניות הכיבוש ואת המציאות המורכבת בשטחים, פשוט ירמס ויוצא מחוץ לחוק. שר החינוך שלנו רוצה לגדל כאן דור שעונה לקול אחד, הקול שלו״.

יאיר לפיד בעד החוק נגד שוברים שתיקה

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, שהיה חתום על הצעת החוק, אמר במליאת הכנסת: ''אני לא אתן שיפגעו בחיילי צה"ל. ילדים העומדים בפני גיוס לא צריכים לשמוע עדויות שקריות ולראות צילומים מפוברקים שכל מטרתם לשכנע אותם שצה״ל הוא צבא כיבוש אכזרי וישראל תמיד אשמה.

"לתעשיית השקרים יש גם שותפים ישראלים", הוסיף לפיד. ''פעם אחר פעם הוכח ש'שוברים שתיקה' משקרים אבל לתומכיהם – גם בבית הזה – לא אכפת. אצלכם ישראל תמיד אשמה".

לדבריו במדינת ישראל יש חופש ביטוי. "כל המרחב הציבורי פתוח בפני השקרים של 'שוברים שתיקה', אבל מותר למדינה להרחיק אותם מבתי הספר. זה מידתי, זה סביר, זה לא סוף הדמוקרטיה ולא נעליים".