בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

המשפטן ד"ר חיים משגב, מומחה למשפט פלילי, קורא ליועץ המשפטי לממשלה להודיע בהקדם על סיום חקירת פרשת המתנות שנקשרה בשמו של ראש הממשלה נתניהו.

"מדובר כנראה בחברות ארוכת שנים בין שני אנשים, לא ברור מה הקף המתנות אבל כנראה שלא הייתה כוונה לארנון מילצ'ן לקבל משהו. לא התגבשו כאן אלמנטים פלילים של תן וקח וגם בנימין נתניהו לא נתן שום דבר בתמורה", מסביר משגב בראיון לערוץ 7.

לדבריו, "חוק המתנות הוא חוק מאוד דליל ולא מגובש. על פי התקשיר יש לדווח או להפקיד את המתנות במחסן ממשלתי אבל במקרה של סיגרים או משקה חריף שניתן לשרה נתניהו אין מה למסור למחסן המתנות זה לא פסלון או תמונה".

הוא מוסיף כי הגיע הזמן לחקור מי בתוך המשטרה או הפרקליטות מדליף לתקשורת. "ההדלפות מחדרי החקירות של אנשי המשטרה והפרקליטות מדי יום הן חמורות. מישהו מבקש לנהל את החקירה מעל דפי העיתונות. מאיפה הכתבים בהארץ או בערוץ 2 יודעים על החשבוניות שנמצאו במשרדו של ארנון מילצ'ן או ציטוטים מתוך החקירה? יש כאן יחסי גומלין בין עיתונאים לחוקרי משטרה בכירים. צריכים לברר מי המדליף שמנסה ליצור דעת קהל. זו עברה פלילית, ולא יכול להיות שכתבים ידווחו על ציטוטים מהחקירות".

משגב סבור שבחקירה השנייה של המגעים עם נוני מוזס, אין בעיה. "כאן אין ספק שראש הממשלה נסחט על ידי המו"ל של ידיעות אחרונות - ועובדה שהוא חיפש ראייה לסחיטה והקליט אותו וגם שמר על הקלטות אצל ראש הלשכה שלו לשעבר".

"זה מזכיר לי פעולות של חקירת משטרה שמכניסה לתא המעצר מדובב ומבקשת שידובב את החשוד. ברוr שראש הממשלה ניסה לדובב בעניין הזה את מו"ל ידיעות אחרונות, כדי שהדברים יהיו מתועדים. אם הוא הגיב כך או אחרת, זה רק כדי למשוך אותו בלשונו, כדי להראות שלידיעות אחרונות אין קו אידיאולוגי אלא הכל מונע מאינטרסים כלכליים גרידא. לא נראה שראש הממשלה התכוון למלא את הבקשה של נוני מוזס ולגרום שחוק ישראל היום יעבור בכנסת. עובדה שהחוק נכשל".

לטענתו היועץ המשפטי נכנע ללחצים של התקשורת והגיע הזמן לשים קץ לחקירות. "שהיועץ המשפטי לממשלה ימסור הודעה מפורשת. מה נחקר, מה הראיות ושיפרסמו את תמליל ההקלטות - כדי שנבין מי סחט את מי".

"אין לי ספק שהיועץ המשפטי לממשלה פועל תחת לחצים של התקשורת. פעם אחת שמענו על צוללות ועל ספינות ועוד כל מיני סיפורים. יש כאן נסיון להכפיש על ידי הדלפות ובסוף אין כלום. רוצים להחליף ראש ממשלה שלא באמצעות הקלפי. אבל אני מניח שגם הפעם החקירות יסתיימו בלא כלום", מסכם ד"ר משגב.