אילוסטרציה
אילוסטרציהThinkstock

לאור ריבוי מקרי הגניבות של טלפונים סלולריים בקרב הציבור בישראל, החליטו משרד התקשורת ומשטרת ישראל לנקוט בצעדים משותפים לצורך התמודדות אפקטיבית עם עבירות אלו.

במסגרת שיתוף הפעולה, משרד התקשורת קבע ברישיונות החברות הסלולריות הוראות שיאפשרו לחסום ולהוציא משימוש את המכשירים הגנובים.

בנוסף, תתאפשר למשטרת ישראל היכולת לאתר טלפונים סלולריים שנגנבו, זאת במסגרת תפיסת העולם המשטרתית לפיה יש לפעול לצמצם את המוטיבציה של העבריינים לביצוע עבירה (׳מניעה מצבית׳).

כיצד זה יעבוד? במידה והטלפון הסלולרי שלכם נגנב, כל שעליכם לעשות זה לעדכן את חברת הסלולר שלכם על גניבת המכשיר על-מנת שהיא תפעל לחסום הן את מספר הטלפון והן את המכשיר עצמו.

החסימה תביא לכך שלא יתאפשר שימוש במכשיר שנחסם גם אם יוכנס אליו כרטיס חכם (SIM) פעיל אחר של כל חברה סלולרית. בפועל, עם ביצוע החסימה לא ניתן יהיה לעשות במכשיר כל שימוש שהוא.

ההודעה לחברת הסלולר וחסימת המכשיר אינה מייתרת את הצורך לאתר את הגנב ועל כן במקביל לחסימה יש לדווח ולהגיש תלונה במשטרת ישראל על כל גניבה של טלפון סלולרי, במועד הקרוב ביותר ככל שניתן לאירוע הגניבה.

נציין כי במשטרה רואים חשיבות רבה במאבק בגניבת טלפונים סלולאריים ובמסגרת ריכוז המאמץ להשבת הגניבה לבעליה, הוחזרו בשנת 2016 למעלה מ-2,000 טלפונים סלולאריים ומחשבים ניידים.