גיא חזות
גיא חזותצילום: דובר צה"ל

סגן מפקד כלא 4 לשעבר ומומחה למשפט צבאי, עו"ד גיל בנדל, מתייחס בשיחה עם ערוץ 7 לפנייתו של המח"ט, גיא חזות, למשפחת אזריה לשקול מחדש את הערעור.

בנדל מתנגד בתקיפות להתערבותם של קצינים בצה"ל בהליך המשפטי "אנחנו זוכרים את ההתערבות של גורמי צבא כולל שר הביטחון לשעבר בפרשה הזו. גם הרמטכ"ל וקצינים בכירים הביעו את דעתם וראינו איך ההתערבות הזו זיהמה את החקירה וההליך המשפטי שהרי חוקרי מצ"ח והפרקליטות הצבאית שייכים לצבא וכפופים לצבא ולרמטכ"ל, ובכל זאת הצבא החליט שלא להסתפק בהליך שיפוט פנימי אלא לקיים משפט, אז מה השתנה היום?".

לדבריו אם צה"ל דואג לאזריה איפה הוא היה עד כה, "מפקד החטיבה אומר שהוא דואג לפקוד שלו, אבל לחייל יש גורמים שמייצגים אותו אז מדוע לבקש מהמשפחה להפסיק את הייצוג המשפטי. מדוע כשהתחיל המשפט לא שמענו על פניות למשפחת אזריה איפה הם היו אז, מדוע ההתערבות באה כעת?".

עו"ד בנדל קורא לצבא לאפשר למשפחה להשלים את הליך הערעור, "ערעור הוא הליך לגיטימי, האמירות האלה לנאשם לא תקינות, לנאשם עומדת זכות הערעור.

הדאגה לחייל הייתה צריכה לבוא בהתחלה והיה ניתן לבצע הליך משמעתי ולמנוע את כל ההליך בבית הדין הצבאי. התחקיר שהצבא קיים בעניינו של אלאור אזריה היה יכול להסתיים בהליך משמעתי וגם להסתיים בענישה משמעותית אבל הצבא חשב שזהו ארוע חריג שחייב להתברר בחקירת מצ"ח ובית הדין הצבאי, לכן היום משכך גם הערעור הוא לגיטימי וטוב שיעשה".