יותר מ-700 אנשים ממלאים הערב (מוצאי שבת) את היכל שלמה בירושלים באירוע לציון יום הולדתו של הרב שלמה קרליבך אותו מציינים בח"י בטבת.

האירוע עומד בסימן 'איך שיר נולד?' ומביא את הסיפורים העומדים מאחורי הניגונים האהובים והמוכרים, המלווים כל אירוע ומתנגנים ברגעים מכוננים רבים בחיים.

את האירוע יזם רפי קפלן, מנכ"ל עמותת 'מעלה – המרכז לציונות דתית' בשיתוף הרב איתיאל בר לוי והאגף לתרבות יהודית במשרד החינוך ונערך בהפקת ותקין's בוטיק.

את הערב פתח קפלן בקטע שקרליבך קרא לו 'איגרת הקודש', אשר בסופה אמר הרב "מעולם לא ישבתי להלחין ניגון. ניגונים באו אלי ברגעים מיוחדים. יש דמעה בכל ניגון, אל תנגבו אותה, היא מתנה ממני אליכם".

לאחר מכן אמר קפלן, "כשקראתי את איגרת הקודש הזו ידעתי שיום אחד אני אעשה אירוע כזה שיספר מתי הוא כתב ניגון זה הוא אחר. הרב תמיד אמר שהוא קיבל מתנה מהשמיים אלפי ניגונים, וכל שנותר לנו הוא לעקוב אחרי הרקע של שירים אלו. רבים לא יודעים, אבל יש דור חדש שהבקיאות שלהם בניגוני רב שלמה זה פשוט מדהים, וכך הסיפורים והניגונים ממשיכים לאורך הדורות".

עוד הוסיף, "בשנות ה-80 היו שליחויות של משרד החוץ מעבר למסך הברזל. ובכל מקום שהלכתי שאלו אותי שתי שאלות, הראשונה הייתה אם ביקרתי בירושלים ואיך היא נראית?, והשאלה השנייה הייתה האם אני מכיר את הרב קרליבך?"

אהרון רזאל שהגיע אף הוא לשיר ולנגן בערב, סיפר שפעם שאלו את הרב קרליבך למה רבים מהשירים שלו מזכירים אחד את השני, אמר ר' שלמה 'כולם גונבים ממני, אז שאני לא אגנוב?!'. מיד לאחר מכן שר רזאל בליווי יהודה כץ את השיר 'בורא עולם בקניין' אשר אותו כתב הרב לשבע ברכות של עצמו.

באחד הסיפורים שסופרו בתחילת הערב תואר הרב קרליבך כשהגיע לבית חולים לבקר חיילים שנפצעו במלחמה. הוא הגיע למיטתו של חייל שנפצע קשה מאוד ואמר לו, "תגיד לי, על מה חשבת באותם רגעים בהם ששכבת פצוע בשדה הקרב?", אמר לו החייל: "אני נשבע לך בכל ליבי שחשבתי על פסוק אחד 'גם כי אלך בגיא צלמוות לא אירע רע'". שם נולד הניגון הידוע של השיר שכולנו שרים ברגעים קשים ומתחזקים.

גם הניגון 'ופדויי ה' ישובון' שנשמע במהלך הערב, הביא איתו את הסיפור המרגש על כך שנכתב לכבוד שובם של חטופי אנטבה.

בהמשך הערב שרו יצחק מאיר, חזקי סופר, יהודה כץ, האחים קוטלר ועוד.