ערד
ערדצילום: מרים אלסטר. פלאש 90

בית המשפט העליון הורה לחסידי גור בערד להסיר את הכרזות הנושאות אופי דתי שנתלו על ידם במסגרת הסכסוך אותו הם מנהלים בשנים האחרונות מול עיריית ערד.

במסגרת המאבק נתלו למעלה מ-2000 כרזות הנושאות מסרים בעלי אופי דתי על כ-1,222 בתים ברחבי העיר. בין המסרים השונים ניתן למצוא את הכרזות: "ילדי ערד חובשים כיפה"; "בערד אוכלים כשר"; "ל36% מילדי ערד יש פיאות"; "למכירה"; "שבת שלום ערד שלי"; "ואהבת לרעך כמוך" ועוד.

עם התפשטות התופעה הורתה עיריית ערד לתושבים להסיר את הכרזות באשר אלה ניתלו בניגוד להוראות חוק העזר העירוני. לטענת העיריה, מאחר והכרזות אינן "בעלות אופי פוליטי" אין הן פטורות מרישיון ומתשלום אגרה.

בתגובה הגישה חסידות גור המקומית עתירה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בה ערערה על עמדת העיריה בטענה כי הכרזות הן "שלטי מחאה פוליטיים" ועל כן תלייתן אינה מצריכה רישיון ותשלום אגרה.

אולם בית המשפט דחה את העתירה ויישר קו עם עמדת העיריה. חסידות גור המקומית לא אמרה נואש וערערה לעליון לצד בקשה לעיכוב ביצוע. כאמור, היום דחה את בית המשפט העליון את ערעור חסידות גור המקומית והורה לאמץ את עמדת העיריה שתפעיל את חוק העזר במידה והתושבים לא יסירו את השלטים במהלך השבועיים הקרובים.