אזריה בבית הדין הצבאי
אזריה בבית הדין הצבאיצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חייל צה''ל מגדוד 605 של חיל ההנדסה הקרבית נשפט בידי מפקדו ונשלח ל-28 ימי ריתוק לאחר ששיקר למג''ד והתחייב שמחק פוסט בפייסבוק התומך באלאור אזריה.

בערוץ 10 דווח כי החייל העלה פוסט תמיכה באזריה עם אמירות פוליטיות. לבקשת המג"ד להוריד את הפוסט סיפר החייל כי עשה זאת אולם בהמשך התברר כי הוא שיקר ולכן נשפט.

מדובר צה''ל נמסר: "צה"ל מאפשר למשרתיו לפעול ברשתות החברתיות. הרשתות החברתיות בצה"ל מהוות מרחב ציבורי לכל דבר, כאשר מצופה מחיילי צה"ל לנהוג בהתאם ולפעול בהן תוך שמירה על נהלי בטחון מידע, כבוד האדם ויצוגיות, להימנע מעיסוק בפוליטיקה ולא לצאת במרחב זה כנגד החלטות בית המשפט ומפקדי צה"ל''.

גורם צבאי הדגיש כי לא קיימת בצה''ל הנחייה להחמיר או להקל בנושא זה בעקבות משפטו של אלאור אזריה. "נושא ההתנהלות המצופה מחייל ברשת החברתית מועבר לכלל המשרתים בצבא באמצעות מערכי שיעור וכן יצאה איגרת בנושא, כאשר כל חריגה שמובאת לידיעת צה"ל מטופלת על ידי המפקדים".

הגורם ציין כי במקרה של החייל, הוא נשפט ל-28 ימי ריתוק על-ידי מפקד הגדוד בגין חריגה מפקודות הצבא ואי קיום הוראות. החייל הודה באשמה וציין כי הוא מבין שטעה בכך שצילם את הסרטון בעודו לובש מדים והובהר לו כי עליו להוריד את הסרטון.

''בוצעו שיחות עם כלל החיילים לאחר הכרעת הדין, בהם הוסבר להם על הנושא וכן על המצופה מהם כחיילי צה"ל", הוסיף הגורם הצבאי.