קמפיין הפחדה משדון?
קמפיין הפחדה משדון?צילום: מרים אלסטר. פלאש 90

בהתייחסותה לתכנית ההיפרדות של הגנרלים בדימוס קובעת חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי כי מדובר בתכנית הזויה וגזענית. את הדברים אומרת מועלם רפאלי בראיון ליומן ערוץ 7.

את דבריה פותחת חברת הכנסת מועלם רפאלי בדברי "תודה גדולה בשם מדינת ישראל לבכירים בזרועות הביטחון שהובילו אותנו בביטחה ומסרו את הנפש הם והמשפחות שלהם ימים ולילות. עם זאת במדינה דמוקרטית המקום שבו תומכים או לא ברעיונות הוא הקלפי", היא מזכירה ו"מציעה למובילי הקמפיין ההזוי והגזעני הזה להתמודד באחת המפלגות שעונה לרעיונות שהם רוצים להוביל".

לנוכח דברי ממלא מקום ראש השב"כ לשעבר, אריה פלמן, ביומן ערוץ 7 ולפיהם רעיון הסיפוח, שהיא מבין מקדמיו, הוא שהוביל לקמפיין ההפרדה, אומרת מועלם רפאלי כי "שנים רבות מנסים להפחיד אותנו בשד דמוגרפי, וכשביקשנו נתונים גילינו שהוא הולך ומתקטן. הוא הפך לשדונצ'יק. הנתונים מלמדים על ירידה בילודה בקרב נשים ערביות בתוך ישראל וביו"ש, יש גם הגירה חיובית של יהודים לישראל ועליה בילודה היהודית לצד הגירה של ערבים מיהודה ושומרון".

לזאת היא מוסיפה ואומרת: "אנחנו מדברים על החלת החוק הישראלי ביו"ש ולא מפחדים מהשד הדמוגרפי. יש שתי דרכים להתייחס לזה – ריבונות על שטחי C זה דבר שצריך להיות כבר עכשיו. חיים שם כמאה אלף ערבים ואין בעיה בהחלת הריבונות שם ולקבל אותם כאזרחים שווי זכויות. לעומת זאת לגבי שטחי A ו-B יש מי שאומר, כמוני, שיש להחיל על כולם ולתת מעמד שווה לכולם. ראיתי מה קורה במזרח ירושלים. אני לא מפחדת שיהפכו לרוב. הרוב היהודי במדינת ישראל הוא גדול ומוצק. יש מי שסבור שבשטחים אלה נקים אוטונומיה אזרחית ולא מדינה. ברור לחלוטין שאלה ואלה מתנגדים לרעיון העוועים של שתי המדינות לשני עמים וכל מי שמדבר על כך מוזמן לשלוח את המעוניינים במדינה פלשתינאית לירדן, שם רוב התושבים הם פלשתינאים. בגלל שהם לא רוצים שלטון ירדני קל להם לצאת בקמפיין שקרי כל כך ודרכו לשכנע?".

"את הסכמי אוסלו, מסבירים לנו, הובילו מומחי ביטחון. אם מומחי הביטחון הובילו אותנו לדרך הדמים של הסכמי אוסלו והם או בניהם מובילים את קמפיין ההיפרדות אני מבקשת לקחת זאת בזהירות. גם עדיין לא שמעתי מאף אחד מהם שהוא מבטיח הצהרה של הכרה בישראל כמדינה יהודית. שוב ושוב חברי הכנסת הערבים מסרבים להכיר בישראל כמדינה יהודית אלא כמדינה ישראלית. אז חברים, אל תזרו חול בעיני הציבור".

באשר להגדרתה את הקמפיין כגזעני אומרת מועלם רפאלי כי הוא כזה שכן היא כמי שחיה ביהודה ושומרון אינה רוצה להיפרד מערביי האזור, "מי שגר בתל אביב ועושה ילד וחצי שלא יטיף לי מוסר איך לחיות עם ערבים".

על דבריו של פלמן המגדיר את רעיון עידוד הילודה היהודית ועידוד ההגירה הערבית כרעיון הזוי, אומרת מועלם רפאלי כי "בישראל מה שיש מימין זה הזוי ומה שיש משמאל זה נאור. בכנסת הזו אנחנו משנים את השיח ואומרים דברים מאוד ברורים ולא הזויים, דברים ממוסמכים. אנחנו מאמינים במה שאנחנו אומרים, אנחנו מאמינים שמדינת ישראל כוללת את יו"ש. אף אחד לא מדבר על הקיבוצים שהוקמו על הכפרים שנעזבו ב-48 ומהם יוצאים חלק מהקוראים להיפרדות הזו".