ילדי הר חברון יחד עם ילדי רהט
ילדי הר חברון יחד עם ילדי רהטצילום: דוברות הר חברון

בסוף השבוע שעבר התקיים ביקור מפתיע ברהט, העיר הבדואית בנגב. אל העיר הבדואית הגדולה הגיעה לא אחרת מאשר קבוצת הכדורסל של הר חברון בגילאי ילדים - אליצור הר חברון.

ילדי הר חברון, בגילאי ז-ח, הגיעו אל רהט למשחק שהתקיים במסגרת ליגת הכדורסל של מחוז דרום, בה משחקת גם היריבה מרהט, הפועל המקומית.

במשחק שנגמר בניצחון אליצור הר חברון, בתוצאה 42:35, השתתפו ונכחו הורים ואוהדים משתי הקבוצות, ששמרו לאורך המשחק כולו על אווירה ספורטיבית נעימה.

הניצחון מציב את הקבוצה מהר חברון במקום הרביעי בטבלה, בה כאמור נמצאת גם הפועל רהט מהעיר הבדואית.

קבוצת הפועל רהט המשחקת מטעם מתנ"ס רהט היא קבוצת הכדורסל הראשונה בעיר ופעילה בליגה, כשזו משחקת בכל מקום, בין היתר גם במגרשם הביתי של הילדים מהר חברון.

"משמח לראות את הילדים משחקים ביחד, באים לרהט בלי פחד וחששות. זה רק מראה שדרך הספורט ובשטח אפשר שיהיו עוד דברים משמעותיים בכל הקשור להידברות בין האוכלוסיות השונות", אמר בסיום המשחק פואד אלזיאדנה מנהל מתנ״ס רהט.

לדבריו, הספורט חשוב לא רק בגלל בריאות הגוף, אלא היכולת לגשר על הפערים. "אנו מחזקים מאוד את הקשר הזה ומראים שדרך הספורט אפשר להיות ביחד. היו לנו משחקים רבים עם קבוצות מהאזור ולעולם לא הודענו למשטרה שיש משחקים כאלה. אף פעם לא היינו צריכים להזמין משטרה וזה מראה שכשנותנים לאנשים לעבוד יחד הדברים נעשים ללא פחד".

עוד אמר אלזיאדנה, "כל היישוב שמח על מה שנעשה במסגרת הליגה, אנחנו שמחים ומקווים שדרך הספורט רק נרחיב את הדו קיום".

גם ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, התייחס לביקור המרגש והספורטיבי כשאמר, "השלום צומח מהשטח ובין השכנים".

לדבריו, "אין זו הפעם הראשונה בה שחקני הר חברון פוגשים על המגרש קבוצות מהמגזר הערבי והבדואי. קבוצת הכדורגל עירוני יהודה בה שותפה המועצה, שיחקה מספר פעמים עם שכנינו מחורה, כסייפה וערים נוספות".

עוד אמר דמרי, "לצערי יש מי שהאחווה על המגרש מפריעה לו. כחלק ממאבקה בישראל מקדמת הרשות הפלסטינית דרך מוסדות האו"ם החלטה להדיר קבוצות מיהודה ושומרון מהליגות השונות. אני תקווה שיום יבוא ויבינו כולם כי השלום האמיתי יצמח בין שכנים מהשטח ולא בכפיה ע"י גורמים זרים".

רגע לפני הניצחון. ילדי הר חברון ברהט
רגע לפני הניצחון. ילדי הר חברון ברהטצילום: דוברות הר חברון