כלא
כלאצילום: iStock

שירות בתי הסוהר הודיע הערב (שני) לאסיר דוד אור שחר, תושב בת עין, אשר מרצה עונש מאסר בגין תקיפת ערבי, ואשר מסיים בעוד מספר שבועות לרצות את עונשו, כי בברית של בנו הבכור אשר צפויה להתקיים מחר יוכלו להשתתף רק 10 מבני משפחתו.

אתמול, לאחר ששב"ס סרב לאפשר לאסיר חופשה מיוחדת לצורך קיום הברית, הורה בימ"ש המחוזי מרכז בלוד אשר דן בעתירה דחופה שהגיש, כי שחר יצא לחופשה בת שמונה שעות וזאת לצורך קיום הברית. על בסיס החלטה זו שכרו שחר ומשפחתו אולם, הזמינו אורחים והתכוננו לברית המילה.

הערב, לתדהמת האסיר ומשפחתו, הודיעו נציגי השב"ס לאסיר כי הברית תתאפשר בהשתתפות של 10 בני משפחה בלבד.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג את שחר, פנה במכתב דחוף למפקד כלא מעשיהו בו דרש כי יאפשר לפחות לבני משפחתו של האסיר להשתתף בברית.

"לתדהמתנו, הערב בשעה 19:00 לערך, ערב הברית הודיעה קצינת הרישום כי על האסיר להעביר 10 שמות של משתתפים בלבד אשר יורשו להשתתף בברית. ההשלכות של דרישה זו היא כי משפחתו הקרובה של האסיר לא תוכל להשתתף בברית המילה. מדובר בדרישה דרקונית, אשר פוגעת קשות באסיר ואשר נודף ממנה ריח של נקמנות בעקבות החלטת בימ"ש".

עו"ד קידר ביקש לאפשר לבני המשפחה הקרובים להשתתף בברית וציין עוד כי "האסיר צפוי להשתחרר בעוד כשלושה שבועות וכן כי הוא אסיר למופת ממושמע אשר ממלא את כל חובותיו, כך שדרישתכם כלל אינה ברורה".

בסביבתו של שחר זועמים ואמורים כי שב"ס נוקם באסיר כיוון שבימ"ש הכריע בניגוד לעמדתם. "להודיע 12 שעות לפני שהוא מתוכנן לצאת לברית המילה כי התנאי ליציאה שיבחר רק עשרה מבני משפחתו שישתתפו בברית זו התעללות. הוא צריך עכשיו ערב הברית להחליט על איזה סבא הוא מוותר? או על איזה אח?. חבל ששרות בתי הסוהר לא מקבל את הכרעת בימ"ש".