אופק בוכריס
אופק בוכריסצילום: פלאש 90

שלב הטיעונים לעונש במשפטו של תא"ל אופק בוכריס נפתח הבוקר בהצגת הסדר הטיעון בנוגע לעונש על ידי התובעת הצבאית הראשית, אל"מ שרון זגגי-פנחס.

התובעת הציגה את ההסכמות בעניין העונש, הכוללות הורדה לדרגת אל"מ ועונש מאסר על תנאי, וציינה כי ההורדה בדרגה היא "חריפה וחמורה".

"בוכריס כבר קודם לדרגת תא"ל ודרכו לדרגת אלוף הייתה סלולה. זה בבחינת ירידה מאיגרא רמה לבירה עמיקתא", ציינה התובעת בפני בית הדין.

לדיון הגיע האלוף אבי מזרחי, שהיה אלוף פיקוד המרכז, ובא לבית הדין כדי לתת עדות אופי לטובתו של בוכריס. מנגד התייצבה בדיון גם הקצינה שהתלוננה נגד בוכריס.

מזרחי סיפר בעדותו, "היכרותי עם אופק הולכת שנים אחורה. ראיתי את אופק במספר נקודות במהלך השירות, בפיקוד על חיילים ויחידות, כולל לבנון וכולל חומת מגן. אופק תמיד היה הראשון להתנדב למשימות, הראשון לפקד על היחידה ולהביא אותה להישגים".

האלוף במילואים סיפר כי במהלך מבצע "חומת מגן" שנערך לאחר הפיגוע הרצחני במלון פארק בנתניה, "אופק נשכב מעליי, חטף רסיס ולמעשה הציל את חיי", אמר מזרחי. "הוא ראה שאני בסדר, יצא החוצה, והרג את המחבלים. זו אבדה לצה"ל שאופק נאלץ לפרוש. האיש, מבחינתי הוא מענטש"

לאחר מזרחי עלה לדוכן הפיזיוטרפיסט שטיפל בבוכריס בפציעה הראשונה וסיפר על הפציעה השנייה הקשה שלו. עדות אופי נוספת נשמעה כל ידי אם שכולה שבנה היה פקודו של בוכריס. האם סיפרה בהתרגשות על הקשר הטוב ששמר בוכריס עם המשפחה במשך 23 שנה.

לקראת סיום הדיון ניתנה לתא"ל בוכריס ההזדמנות לומר את דבריו בפני בית הדין. בוכריס הקריא את הודעתו מהכתב ואמר: "אני לוקח אחריות מלאה על מעשי. בדבר אחד אין לי ספק- אמשיך לשרת את המדינה ככל שאוכל".

"שירתתי את מדינתנו באהבה ובאמונה במשך שלושה עשורים. אני מודה על הזכות הגדולה שהייתה לי לשרת. צה"ל היה כל חיי וכעת נותר בהם ריק עצום", הוסיף בוכריס.

השופטים קבעו כי גזר דינו של בוכריס ינתן ב-2 בפברואר.