דרעי: נותנים גיבוי לראש הממשלה

שר הפנים אריה דרעי התייחס בצהריים (שלישי) במסגרת ועידת לע"מ לתקשורת הדתית והחרדית לפרסומים בתקשורת אודות חקירות ראש הממשלה.

"היחסים בין אישי ציבור לפוליטיקאים זה דבר קיים, לא הציפו כאן משהו חדש. אלא שיש פה גילוי שגרם לאנשים לפתוח עיניים כי כולם יודעים את העוינות הגדולה בין השניים", ציין דרעי.

דרעי רמז לרצון של עיתונאים לפגוע בנתניהו. "לא צריך להיות אליהו הנביא כדי לדעת מה האינטרסים של כל אחד".

דרעי נשאל על ידי המראיין, העיתונאי אבי מימרן, כיצד לדעתו תסתיים הפרשה, והשיב "היועץ המשפטי לממשלה הוא אדם הגון, ירא שמיים, אני מאמין שיקבל החלטות נכונות בעניין. אני לא מכיר את כל החומר".

אם נתניהו יתפטר, ישנה אפשרות לקואליציה חלופית?

"אנחנו נאפשר לראש הממשלה לכהן כל עוד שהחוק מאפשר לו להיות ראש הממשלה, ניתן לו את הגיבוי הזה. אני מאחל לו הצלחה שלא נגיע לזה. ההערכה שלי שאם הוא יצטרך במגבלות החוק לפרוש, זה יהיה קרוב לוודאי קרוב למועד הבחירות הבאות".

קודם לכן התייחס דרעי גם לנושא התקשורת החרדית, והבטיח להיאבק על הקמת תחנת רדיו חרדית במסגרת השידור הציבורי.

"צריך להקים רדיו חרדי. זו הדרך של מדינת ישראל לתת לציבור הזה מה שמגיע לו בשידור הציבורי - להקים תקשורת חרדית בלתי תלויה, בלי התרמות", אמר דרעי.

לדבריו, יש צורך ב"רדיו חרדי עם חדשות חרדיות בפיקוח רבנים, שכל יהודי חרדי בבית יוכל לפתוח את הרדיו בלי צנזורה. נצטרך להיאבק גם על הנושא הזה".

מהתאגיד "כאן" נמסר בתגובה: "לצד מסמך המוכנות, הגיש 'כאן'-תאגיד השידור הישראלי, באוקטובר 2016, בקשה למשרד התקשורת להקמת רדיו חרדי. טרם התקבלה תשובת המשרד בעניין".