אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את בקשתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, להגדיל את הקנסות על שורה של עבירות תנועה חמורות החל מחודש הבא.

זאת, כחלק מהמאבק שמנהל משרד התחבורה בשיתוף המשרדים הרלוונטיים נגד תאונות הדרכים.

מדובר בין השאר בהגדלת הקנסות על עבירות תנועה, כמו, אי ציות לרמזור אדום, רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל המותר, נסיעה מעל המהירות המותרת, נהיגה ברכב ללא רישיון ונסיעה של משאיות בעומס יתר.

התקנות שגובשו על ידי משרד התחבורה נועדו להגביר את ההרתעה כנגד נהגים עבריינים, המבצעים עבירות חוזרות ונשנות, ולייעל את המאבק כנגד תאונות הדרכים, באמצעות ענישה מהירה ומיידית.

האם העלאת הקנסות תסייע למלחמה בתאונות?
מתוך "כלכלי בלילה" בערוץ 20

הוחלט בין היתר על החלת מדרגת קנס חדשה של 1,500 שקלים על עבירות חמורות כמו אי ציות לרמזור אדום (במקום 1,000 שקלים כיום) וקביעת קנסות לעבירות שעד היום היו עבירות של הזמנה לדין.

חלק מהקנסות על עבירות התנועה מתייחס לרכיבה על אופניים חשמליים, בניגוד לתקנות ובכלל זה רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16, רכיבה על אופניים לא תקניים, רכיבה שלא בישיבה על המושב, רכיבה לצד רכב אחר ורכיבה על המדרכה.

הגדלת הקנסות על עבירות חמורות הוא חלק ממהלך כולל של משרד התחבורה, שנועד לצמצם את מספר ההורגים בתאונות הדרכים. מדובר בין השאר, בהשקעה חסרת תקדים של מיליארדי שקלים, בסלילת כבישים חדשים ובטוחים, הקמת מחלפים, פיתוח תשתיות בטיחותיות והפיכת כבישים, אדומים לכבישים בטוחים.

בנוסף לכך, פועל המשרד במרץ להכנסת מערכות בטיחותיות ומצילות חיים בכלי הרכב, שישפרו את בטיחות הנהגים והולכי הרגל.