אבי רצון
אבי רצוןצילום: משה שי, פלאש 90

העיתונאי אבי רצון הגיע היום (רביעי) למסור עדות במשרדי יחידת להב 433 בלוד, במסגרת חקירת פרשה 2000.

שמו של רצון הוזכר בתמלילי פגישה בין ראש הממשלה נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס במסגרת המגעים לכאורה בין השניים לצמצום פעילותו של העיתון "ישראל היום".

על פי התמלילים שפורסמו במוצאי השבת האחרונה, מוזס אמר לראש הממשלה: "תביא מישהו שיכתוב מחר בבוקר מאמרים. נו, תביא. כבר מחר בבוקר, בלי קשר לכלום, לפני החוק לפני הכול. מנסה להראות לך רצון טוב. תביא". לכך השיב נתניהו: "קח את הבחור הזה. הכדורגלן הזה, אבי רצון".

אתמול הגיע העורך הראשי של "ישראל היום", עמוס רגב, למסירת עדות בפני חוקרי להב 433, במשך כחמש שעות. במסגרת הפרשה צפוי, בין היתר, גם השר זאב אלקין למסור השבוע עדות.

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשייך התייחס אתמול לחקירה, וטען כי היא "לא תהיה ארוכה מאוד....בסוף ההחלטה היא של היועץ המשפטי. איש לא מפריע לעבודתנו המקצועית. אם יסתבר שיש עבירות ומאחוריהן יהיו ראיות מסודרות, אז המשטרה עשתה את תפקידה". לדבריו, "הוא מורכב ומקצועי ואנו עושים זאת ביושרה המרבית. אנחנו לא מוכנים להיות חלק מהחגיגה התקשורתית".

אלשיך הוסיף כי "תפקידנו בעניין הזה הוא לבער שחיתות ולשמור על קופת המדינה. בתחום שנמצא בכותרות יש לנו תפקיד מוגדר, הרבה יותר ממוקד. התפקיד שלנו הוא לא לאסוף מידע על נבחרי הציבור וליזום פעילות חשיפתית. המידע מגיע מטבע הדברים במדינה דמוקרטית".