דולנד טראמפ
דולנד טראמפצילום: רויטרס

קבוצה הולכת וגדלה של מחוקקים דמוקרטיים צפויה להחרים את השבעתו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ שתתקיים ביום שישי הקרוב.

לפי שעה 52 דמוקרטים הצהירו כי לא ישתתפו בטקס ההשבעה בגבעת הקפיטול השבוע. בין המחרימים אף מחוקקים יהודים. מספר המחרימים החל לעלות בהדרגה לאחר שטראמפ השתלח בג'ון לואיס, חבר קונגרס דמוקרטי מג'ורג'יה, הנחשב לסמל של התנועה למען זכויות אזרח.

ביום שישי האחרון הכריז חבר הקונגרס הדמוקרטי מג'ורג'יה כי הוא לא רואה בדונלד טראמפ "נשיא לגיטימי". לואיס אמר כי הוא מתכנן להחרים את טקס ההשבעה של הנשיא הנבחר, טקס ההשבעה הראשון שהוא מחרים בשלושת העשורים האחרונים.

בתגובה החליט טראמפ להשיב מלחמה. "חבר הקונגרס ג'ון לואיס צריך להשקיע יותר זמן בלתקן את המחוז שלו, שנמצא במצב נורא ומתפרק, ולסייע לו מאשר להתלונן על תוצאות הבחירות", אמר. "הכל רק דיבורים, דיבורים, דיבורים – שום מעשים או תוצאות", עצוב!", הוסיף.

בתחילת השבוע דווח כי טקס ההשבעה של הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, והחגיגות הנלוות לו, יהיו היקרים ביותר בתולדות ארה"ב.

כ-90 מיליון דולר גויסו לטובת החגיגות, שיחלו עם ההשבעה ביום שישי הקרוב. סוכנות הידיעות AP דיווחה כי השבעתו הראשונה של ברק אובמה ב-2009 עלתה 55 מיליון דולר, ואילו השנייה, ב-2013, עלתה 43 מיליון.

בין התרומות הבולטות לאירוע: חברת התעופה בואינג תרמה מיליון דולר וחברת הדלק שברון תרמה חצי מיליון דולר.

טראמפ יערוך שלושה אירועים לרגל ההשבעה. התהלוכה תארך כ-90 דקות. התהלוכה הממושכת ביותר בתולדות טקסי ההשבעה היתה בהשבעתו הראשונה של הנשיא דווייט אייזנהאוור, ב-1953. היא נמשכה יותר מארבע וחצי שעות, וכללה 73 תזמורות ו-59 מיצגים.