דני דנון, שגריר ישראל באו"ם
דני דנון, שגריר ישראל באו"םצילום: ניצן קידר

שגריר ישראל באו"ם דני דנון השתתף אתמול (שלישי) בכינוס האחרון של מועצת הביטחון לפני חילופי השלטון בארה"ב, שלדעתו יהיו משמעותיים מאוד עבור הארגון בו הוא מייצג את ישראל.

"בעוד מספר ימים יש פה ממשל חדש שישנה את האג'נדה האמריקנית", מצהיר דנון בראיון לערוץ 7.

הוא מספר כי בדיון שהתקיים הציג בפני מועצת הביטחון את "ההצלחה" של החלטה 2334. "הראיתי להם את התמונות של הנרצחים מהפיגוע בארמון הנציב. אמרתי להם שההחלטה שלהם רק עודדה את הפלסטינים להמשיך בהסתה ובטרור. הפלסטינים ממשיכים בקו שלהם - הסתה, טרור ופנייה לארגונים בינלאומיים. גם הנציג הפלסטיני אמר שהם לא מסתפקים בהחלטה 2334. מבחינתם צריך להתעלם מישראל ולנסות להגיע להישגים בלי הידברות".

אתם עדיין חוששים מניסיון לממש את החלטה 2334 של המועצה?

"אין ספק שהפלסטינים ינסו לצקת תוכן להחלטה, לבקש דו"חות כל שלושה חדשים, לחזק את תנועת החרם נגד התעשייה ביהודה ושומרון ואנחנו נערכים לכך שהמאמץ הזה יגבר בתקופה הקרובה. עם זאת אנחנו צופים תקופה חדשה באו"ם ובמועצה ואנחנו מקוים שגם הפלסטינים יפנימו את זה".

ממשל אובמה הבין שקבלת החלטה נוספת נגד ישראל בישיבה הזו היא קו אדום?

"קיבלתי טלפונים מגורמים בכירים בממשל האמריקני בעקבות דברים שאמרתי שיש חשש להחלטה נוספת. הם בהחלט ראו את התגובה שלנו על ההחלטה המבישה והבהירו שלא יתנו יד להחלטה נוספת. לצערנו זה מעט מדי ומאוחר מדי - אבל צריך לברך שזה קרה".

אתה יכול להסביר מדוע מדינות שנמצאות ביחסים טובים עם ישראל בשגרה, מצביעות נגדה כשזה מגיע למועצת הביטחון?

"אנחנו ביחסים טובים עם רבות מהמדינות במועצת הביטחון. אבל צריך להבין שבנושא ישראל, ארה"ב היא הקובעת את המדיניות וכולם מסתכלים עליה. אנחנו רואים עכשיו דיונים שמתקיימים בבריטניה ובמדינות נוספות על היחסים עם ישראל - והמשבר עם ארה"ב השליך על מדינות נוספות".

זאת היתה הישיבה האחרונה לפני חילופי השלטון בארה"ב. אתה צופה שינוי משמעותי בהתנהלות האו"ם בקרוב?

"אין לי ספק שלאחר ההשבעה של הנשיא הנבחר המצב ישתפר. מגיע ממשל שתומך בישראל יחד עם שגרירה חדשה שאנחנו מאמינים שנשתף איתה פעולה בצורה הדוקה מאוד. באו"ם כבר מבינים שדברים הולכים להשתנות".