דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל, עו"ד מארק צל, ישתתף מחר (שישי) בטקס ההשבעה של הנשיא ה-45 של ארה"ב דונלד טראמפ.

לערוץ 7 הוא מספר על האווירה וההתרגשות בוושינגטון, "בגלל כל סידורי הביטחון אצטרך לקום מחר בחמש בבוקר, לעלות על האוטובוס ולחכות להשבעה שתיערך בצהריים. הטקס יתחיל בדיוק בשעה 12 ואז תתחיל כל התהלוכה. לי יש מקום טוב לעמוד בהשבעה - ליד מדרגות הקפיטול".

צל השתתף אמש בפגישה של כל הפעילים במלון טראמפ, "הייתה שם אווירה מחשמלת ומלאת תקווה, לצערי פספסתי בכמה דקות את טראמפ אבל נאמר לי שהיו שם הרבה מחיאות כפיים, פגשנו גם את איוונקה וג'ארד קושנר''.

בשל שיקולי ביטחון, בתו וחתנו של טראמפ קיבלו היתר הלכתי לנסוע בליל שבת ברכב בין המלון לבית הכנסת, ''יש להם ילדים קטנים זה כנראה פיקוח נפש. אנחנו וכל הצוות שלנו דתיים ויש לנו מקום להיות בו כולל בית כנסת שלא רחוק מהמקומות המרכזיים".

צל מספר כי ''כל בתי המלון בוושינגטון נמצאים בתפוסה עד לשמיים. אני עצמי אמנם יליד וושינגטון אבל זה לא היה פשוט למצוא מקום".

יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל משוכנע שכניסתו של טראמפ לבית הלבן תביא עימה בשורה טובה לישראל. ''לפי כל הסימנים אנחנו על סף עידן חדש וטוב, שלא היה מעולם. שמענו שאובמה מתכוון להמשיך לגור בוושינגטון ויש שמועות שהוא רוצה להקים ממשלת צללים, דבר שלא היה מעולם.

''כל ההתנהלות של אובמה אחרי הבחירות היא מדאיגה, כולל היוזמה שלו באו"ם שפגעה בנו, יש הרבה דברים שהוא עושה שלא מוצאים חן בעיניי אבל יש לו סמכויות של נשיא עד מחר, יום שישי בשעה 11:59, ואז הכל צפוי להשתנות", דברי צל.