את הערב שלפני ההשבעה סיימו הנשיא הנבחר דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס, יחד עם משפחותיהם, בארוחת ערב חגיגית שבמהלכה דיברו אל התורמים שתמכו בהם בקמפיין הבחירות.

טראמפ הודה בנאומו לאלה שסייעו לו לנצח בבחירות. הוא פנה לחתנו היהודי ג'ראד קושנר שיהיה שליחו במזרח התיכון. "יש לנו בקהל אדם מאוד מיוחד שהתחתן עם מישהי מצוינת. זו בתי איוונקה. גנבתי את בעלה. הוא כל כך נהדר. אם אתה לא תוכל להביא שלום למזרח התיכון, אף אחד לא יכול.

''כל חיי אני שומע שזה ההסכם הקשה ביותר להשגה, אבל יש לי תחושה שג'ארד יעשה עבודה מצוינת", אמר טראמפ. "זה היה ניצחון גדול, חתיכת ניצחון", הוסיף הנשיא, "הצד השני משתגע. אני גאה בבחירת אנשיי. אין אחד שאני מתחרט על בחירתו. יהיו לנו ארבע שנים משגעות. זה יהיה משהו מיוחד".

טראמפ הזכיר כי לאורך קמפיין הבחירות טענו כלי התקשורת כי הוא לא יוכל להשיג 270 אלקטורים, "הם צודקים, השגנו 306. ראיתי CNN, ראיתי את כולם. למרות שפוקס התייחסו אלינו טוב מאוד, באופן הוגן. הלכתי למיין ארבע פעמים בשביל אלקטור אחד, והשגתי אותו - אבל לא הייתי צריך אותו".

טראמפ ובני משפחתו נוחתים בוושינגטון, אמש

כ-900 אלף איש ממלאים בסוף השבוע את וושינגטון DC, רובם הם תומכיו. רק כרבע מהם יפגינו נגד הנשיא החדש, ובכל זאת טקס ההשבעה מציב אתגר אדיר לכוחות הביטחון האמריקניים שמתכוונים למנוע כל חיכוך בין מתנגדי טראמפ לאירועי ההשבעה החגיגיים.

כ-28 אלף שוטרים ומאבטחים נפרסים בבירה, הוצבו גדרות ומחסומים לאורך קילומטרים רבים ומשאיות אשפה מלאות חול ישמשו לחסימות כבישים.

טראמפ בטקס הנחת זרים בבית הקברות הלאומי ארלינגטון

אתמול אחר הצהריים הניח טראמפ יחד עם סגנו מייק פנס, זר לזכרם של חיילי ארה"ב שנפלו במלחמות ונקברו בבית העלמין הלאומי "ארלינגטון". שעה מאוחר יותר התייצבו לקונצרט הפתיחה של טקסי ההשבעה ובשעות הערב הגיעו עם בני משפחותיהם לארוחת ערב חגיגית, שבמהלכה דיברו אל התורמים שתמכו בהם בקמפיין הבחירות.

מכוס התה ועד הנשף

בשעה 14:30 (שעון ישראל) ישתתף טראמפ בטקס בכנסיית סנט ג'ון ליד הבית הלבן. שעה לאחר מכן ישתה תה יחד עם רעייתו מלניה ובני הזוג ברק ומישל אובמה. בשעה 16:30 ייפתח טקס ההשבעה במופע מוסיקלי, בשעה 18:30 יושבע מייק פנס לסגן נשיא ארצות הברית.

בשעה 19:00 בדיוק תתקיים השבעתו של טראמפ על ידי נשיא בית המשפט העליון ג'ון רוברטס ואז ינאם טראמפ את נאומו הראשון כנשיא, שצפוי להימשך כ-20 דקות. בהמשך הערב, טראמפ וסגנו פנס ייסעו בשיירה שתעבור בשדרות פנסילבניה בין מאות אלפי תומכים, ולפנות בוקר ימשיכו טראמפ, פנס ונשותיהם לשלושה נשפים.

צילום: רויטרס

בעת השבועה, טראמפ יניח את ידו על תנ"ך שקיבל מאמו בשנת 1955 וכן על התנ"ך ששימש את הנשיא אברהם לינקולן בהשבעתו.

בין אלפי המוזמנים לטקס המיוחד, יהיו הנשיאים לשעבר ג'ימי קרטר, ג'ורג' בוש הבן וביל קלינטון שיגיע עם רעייתו הילרי שהפסידה לטראמפ בבחירות. ג'ורג' בוש האב שמאושפז בבית חולים ייעדר מהטקס.

אחרי שמונה שנות כהונה, הנשיא היוצא ברק אובמה ורעייתו מישל יעזבו את הבית הלבן, באופן רשמי, מיד לאחר טקס ההשבעה. כנהוג בארצות הברית, אובמה ישאיר לטראמפ מכתב על השולחן בחדר הסגלגל אשר תוכנו אינו ידוע.