ירון דקל
ירון דקלצילום: פלאש 90

מפקד תחנת גלי צה''ל לשעבר, יצחק טוניק, מותח ביקורת על החלטת המפקד הנוכחי ירון דקל לפטר את שדרנית גלגל''צ שכתבה בפייסבוק לאחר פיגוע הדריסה באום אל חיראן: "גם אני הייתי דורסת שוטר אם היו מפנים אותי בכוח מהבית כדי לבנות יישוב לאנשים חזקים ממני".

טוניק אמר בראיון הבוקר (שישי) בראיון לרדיו תל אביב, כי לא הזדעזע מהפוסט שפרסמה השדרנית חן אלמליח. "ביני לביני אני מוכרח להודות שלא הזדעזעתי. אני לא מרגיש שלם להגיד שבמשפט האומלל שהיא כתבה היא באמת קראה לרצח".

טוניק הזכיר כי העיתונאי אראל סג''ל המשדר גם הוא בגל''צ, כינה את האלוף איר גולן ''סגן הרמטכ"ל של הוורמאכט'' ולא הושעה לאחר מכן. ''לדעתי לא היו צריכים להביא אותו, הביאו אותו בגלל השייכות הפוליטית שלו.

"הוא פרסם בטוויטר ציוץ שערורייתי. השווה את סגן הרמטכל לקצין של הוורמאכט. אני לא זוכר שהשעו אותו או פטרו אותו", אמר טוניק.

מפקד גלי צה''ל לשעבר טען גם כי הדרך שבה המפקד הנוכחי ירון דקל פיטר את אלמליח "היתה לא חוקית", אך הוא לא הסביר מדוע. "גם אם יש דברים, אתה לא יכול להוציא הודעה שאתה מפטר אותה. אתה יכול קודם להשעות אותה. ירון דקל הגיב מהר מידי, והגיב רע''.