משה פייגלין
משה פייגליןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר תנועת ''זהות'', משה פייגלין, תוקף את מינויו של ח"כ איוב קרא (הליכוד) לשר ללא תיק. הממשלה צפויה לאשר מחר (ראשון) את המינוי.

"חלוקת ג'ובים פוליטיים חסרי תוכן ומהות על חשבון הציבור היא הסימפטום של מחלת הכלכלה הישראלית. המחלה שבגללה, למרות שהכלכלה צמחה פי עשר ב-30 השנים האחרונות, הישראלים עובדים הכי הרבה במערב, מרוויחים הכי פחות ומשלמים הכי יקר", אמר פייגלין.

חבר הכנסת לשעבר הוסיף כי ''לא רק את לשכתו ועוזריו של איוב קרא ייאלץ כל זוג צעיר לשלם, לצערנו כשליש מהכלכלה הישראלית היא סוג של איוב קרא שכזה".

ביום חמישי תקף גם ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) את המינוי הצפוי של קרא לשר בלי תיק. "תהיה לו לשכה של שר, נהג של שר, תקציב הוצאות של שר, נסיעות של שר ומקורבים בשכר של שר. רק דבר אחד לא יהיה לו: עבודה", כתב לפיד בפייסבוק.

לדבריו, "זה לא עלבון שאני מטיח בו חלילה, זה מה שאומר החוק. שר בלי תיק הוא אדם שבאופן רשמי אין לו שום עבודה. ראש הממשלה לא מינה אותו לשר כי המדינה צריכה אותו, אלא רק כדי לפנק אותו. על חשבונכם. אתם משלמים מכספי המיסים שלכם את זה שלהיות שר בממשלת ישראל הפך לג'וב שמחלקים למקורבים".

"לפני איוב קרא גם צחי הנגבי היה שר ללא תיק, אבל אז הוא הפך לשר לשיתוף פעולה אזורי (שזה כמו שר ללא תיק, אבל עם שלט יותר יפה על הדלת)", ציין לפיד והוסיף, "צחי לפחות אמר את האמת לפני שמינו אותו. הוא אמר ששר בלי תיק הוא תפקיד ריק מתוכן ולכן יסרב לקבל אותו גם אם יציעו לו. ואז הציעו לו והוא מיד הסכים לקבל אותו".

"בממשלה הקודמת לא הסכמנו שיהיו שרים ללא תיק. ראש הממשלה לחץ כל הזמן, אבל סירבנו בכל תוקף. באותה ממשלה גם העברנו חוק שלא יהיו יותר מ-18 שרים. למה? כי לא צריך יותר. כי מינוי של שרים מיותרים מסיבות פוליטיות זו שחיתות שלטונית. ישראל היא מדינה נהדרת, עם בעיה. הבעיה היא המערכת הפוליטית. הגיע הזמן לנקות אותה", קבע לפיד.