בירושלים חוגגים סיום דרמטי הערב
בירושלים חוגגים סיום דרמטי הערבצילום: לילך וייס, מנהלת הליגה

בשיניים. גם ללא אמארה סטודמאייר ומאליק היירסטון, שבה הפועל ירושלים למסלול הניצחונות הערב (מוצאי שבת), כשגברה על עירוני נהריה באולמה הביתי, עין שרה, בתוצאה 81:78.

קל זה לא היה לירושלמים, כשאלה אמנם הובילו בבטחה לאורך מרבית שלבי המשחק, אך נזקקו לשלשה של קרטיס ג'רלס, בשניות סיום המשחק בכדי לנצח את הצפוניים המקומיים.

שתי דקות בתוך הרבע האחרון, נראה היה שהירושלמים ישייטו לניצחון קליל בנהריה, כשאלה הובילו כבר ב-14 נקודות. אבל נהריה שהציגה העונה משחקים מצויינים באולמה הביתי, הוכיחה שוב כי היא לא מרימה ידיים אל מול הקהל המקומי שלה, ובהובלת גילברט בראון ודרווין קיצ'ן חזרה לשוויון בשניות הסיום.

בראון עוד היה יכול לנצח את המשחק, אבל מסר לא טוב, אליהו חטף והכדור הגיע לג'רלס. הגארד האמריקאי המצויין שבסיבוב הקודם קלע 30 נקודות מול אותה נהריה, הפעם סיים עם פחות נקודות, אבל עם שלשה אדירה שהגיע ממש בשניות הסיום וקבעה ניצחון שלישי ברציפות במסגרת הליגה לזכות הירושלמים.

הירושלמים שהצפינו למשחק שפתח את מחזור מספר 15 בליגת ווינר סל, התאוששו בקושי מהתבוסה שחטפו ברוסיה ביום רביעי האחרון וקטעו את רצף הניצחונות הארוך של הצפוניים שעמד עד הערב על ארבעה, הכי ארוך שלהם בליגה הבכירה מאז חודש מרץ 2015.

אגב, גם רצף הניצחונות השני של נהריה, שעמד על שלושה, נקטע בהפסד לאדומים מהבירה.

את המשחק פתחו הירושלמים רע מאוד כשפיגרו כבר ב-11 נקודות, אבל ליאור אליהו עם משחק מצויין, פיטרסון ודייסון, דאגו להפוך את התוצאה ולהגדיל את ההפרש אט אט.

היתרון של הירושלמים עלה כבר לדו ספרתי, אך נהריה הצליחה לחזור מזה עד לשיוויון 78:78, שניות לסיום המשחק. אז בא ג'רלס, במשחק לא טוב במיוחד שלו, ועם שלשה גדולה ממש על הבאזר לסיום המשחק, קבע - 81:78 לזכות הירושלמים שלא יכולים לצאת מעודדים מהמשחק הערב, רגע לפני משחקם ביום שלישי מול זניט הרוסית, בפתיחת הסיבוב השני של שלב הטופ 16 במפעל היורוקאפ האירופי.

בירושלים בלטו ליאור אליהו עם 18 נקודות, 6 ריבאונדים ו-3 חטיפות, וטראוויס פיטרסון שקלע 16 נקודות וקלט 5 ריבאונדים, כמו גם ג'רום דייסוןש סיים עם 13 נקודות ו-5 ריבאונדים.

בנהריה היה זה שחקנה לשעבר של הירושלמים דרווין קיצ'ן, שאמנם קלע רק 6 נקודות, אבל הוסיף 14 אסיסטים ו-7 ריבאונדים, וטיירון נאש שקלע 16 נקודות ואסף תשעה כדורים חוזרים.

כעת שתי הקבוצות יחזרו להתרכז במפעלים האירופיים שלהן.