משה גפני
משה גפניצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הבהיר הערב (ראשון) כי סיעתו תצביע נגד החוק להחלת הריבונות במעלה אדומים בשל התנהלות ראש העיר בני כשריאל.

בראיון לרדיו 'קול ברמה' אמר גפני כי ''בני כשריאל מצר את צעדי החרדים במעלה אדומים, אמרתי לראש הממשלה שאם לא רוצים אותנו, את החרדים, במעלה אדומים, אנחנו לא נצביע בעד סיפוח מעלה אדומים. אשכנע גם את שאר חבריי ביהדות התורה להצביע נגד הסיפוח''.

גפני תקף גם את הודעת הבית הלבן ולפיה החלו הדיונים על העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים. "זה מיותר, אנחנו לא צריכים הסכמה של אומות העולם שירושלים חשובה. צריך לשמור את השבת בירושלים ואת קדושת הר הבית, זה חשוב יותר", אמר.

כאמור, הבית הלבן הודיע הערב (ראשון) כי החלו השלבים הראשונים בדיון על העברת שגרירות ארצות הברית בישראל - מתל אביב לירושלים.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת מסר בעקבות ההודעה: "אני מברך את הנשיא טראמפ על ההודעה ההיסטורית של הבית הלבן ולפיה החלו הדיונים להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים. טראמפ מוכיח שהוא ידיד אמת של מדינת ישראל שמקיים את הבטחותיו. ההודעה הערב מעבירה מסר ברור לעולם כולו שארה"ב מכירה בירושלים כבירתה המאוחדת של מדינת ישראל.

"נעמיד לרשות הממשל האמריקאי את כל הסיוע הנדרש כדי לבצע את מעבר השגרירות לירושלים באופן המהיר והחלק ביותר", הבטיח ברקת.