השגריר המיועד דיוויד פרידמן
השגריר המיועד דיוויד פרידמןצילום: רויטרס

במקביל להודעת הבית הלבן ולפיה החלו בהליכים ראשוניים להעברת השגרירות מתל אביב לירושלים, בחדשות 10 דווח הערב (ראשון) כי האמריקנים כבר שלחו נציגים כדי לבחון את תנאי השטח.

סגן וממלא מקום ראש העיר ירושלים, מאיר תורג'מן, סיפר כי "כבר הגיע לארץ אדריכל שמתכנן את כל השגרירויות של ארצות הברית בעולם כדי לבחון את התנאים בשטח".

ככל הידוע נבחנים שלושה מקומות שאליהם תועבר השגרירות האמריקנית: שני המבנים המשמשים את הקונסוליה כיום ואת מלון "דיפלומט" בשכונת ארנונה בעיר, בניין של הקונסוליה בדרך שכם בעיר, ומשרדי הקונסוליה ברחוב אגרון.

גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי ישנה אפשרות נוספת ולפיה משרדו של השגריר המיועד דיוויד פרידמן ימוקם בבית הנציגות הקונסולרית ברחוב אגרון והשגרירות עצמה תמשיך לפעול בתל אביב.

שגרירות ארה"ב בת''א
שגרירות ארה"ב בת''אדוד מחפוד, חדשות 24

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צפוי לשוחח הערב בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשניים ידונו בכמה נושאים שעל סדר היום, ביניהם העברת השגרירות.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת מסר: "אני מברך את הנשיא טראמפ על ההודעה ההיסטורית של הבית הלבן ולפיה החלו הדיונים להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים. טראמפ מוכיח שהוא ידיד אמת של מדינת ישראל שמקיים את הבטחותיו. ההודעה הערב מעבירה מסר ברור לעולם כולו שארה"ב מכירה בירושלים כבירתה המאוחדת של מדינת ישראל.

"נעמיד לרשות הממשל האמריקאי את כל הסיוע הנדרש כדי לבצע את מעבר השגרירות לירושלים באופן המהיר והחלק ביותר", הבטיח ברקת.

שר ירושלים והגנת הסביבה זאב אלקין (הליכוד) בירך גם הוא על הודעת הבית הלבן. "אני מברך את ממשל טראמפ על תחילת מימוש הבטחת הבחירות שלו לגבי העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים. ירושלים המאוחדת היא בירתה של מדינת ישראל לפי החוק הישראלי והקונגרס הכיר בכך בחקיקה מיוחדת. הגיע הזמן לממש זאת במעשים ולהעביר לירושלים את השגרירות", אמר אלקין.