אישום. בית משפט
אישום. בית משפטצילום: נתי שוחט, פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד ארבעה יהודים הנאשמים בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות מתוך מניע גזעני, ניסיון פציעה בנסיבות מחמירות ואיומים מתוך מניע גזעני.

הנאשמים הם צעיר בן 18 מפתח תקווה ושלושה קטינים בני 15-17.

על פי כתב האישום, ב-16 בינואר בשעות הבוקר הלכו הארבעה מאזור המאחז גאולת ציון לכיוון שדה חקלאי בו שהו חקלאים פלסטינים.

הארבעה הלכו כשהם רעולי פנים וחלקם מצוידים בלום ברזל ומוט ברזל זאת במטרה להתעמת עם החקלאים, להטיל עליהם אימה ולפגוע בהם, כך שיפסיקו עבודתם ויעזבו את המקום.

על פי כתב האישום, הארבעה ידו עשרות אבנים לעבר החקלאים, גידפו אותם ואיימו עליהם מתוך מניע אידיאולוגי לאומני ואף שלא היה להם כל סכסוך אישי קודם עם החקלאים.

זמן קצר לאחר מכן, לאחר ששוטרים סמויים הזדהו והורו לארבעה לעצור, הם נמלטו על פי כתב האישום לכיוון המאחז.

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו המלווה את העצורים מסר בתגובה: "שוב אנו רואים פרובוקציה יזומה ומסוכנת של המשטרה שמבקשת לייצר אירועים במטרה לעצור תושבים ולהרחיקם מהאזור לאחר שבתי המשפט קבעו כי אין איסור לשהות בשטח המאחז גאולת ציון".

"למרות שהפעלת מסתערבים כנגד מתיישבים זכתה לביקורת חריפה מבתי המשפט בעבר, ממשיכה המשטרה עם השיטה תוך סיכון חיי כלל המעורבים באירוע. אינני רוצה אף לחשוב מה היה עלול לקרות אילו במהלך האירוע היו מגיעים אנשי בטחון אזרחי או תושבים חמושים שלא עודכנו על פעילות הכוחות, ומזהים ערבים-שוטרים חמושים הרודפים אחרי מתיישבים", הוסיף.

עו"ד סיניה מוזס חריזי המייצגת את העצורים מטעם ארגון חוננו מסרה בתגובה: "אנו שמחים שבית המשפט קיבל את עמדתנו ושחרר שלושה מהעצורים".