דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

הרב אליהו זייני, ראש ישיבת אור וישועה בחיפה, מברך על חילופי השלטון בארצות הברית.

"התחלף השלטון בוושינגטון בערב שבת פרשת שמות, בשעה שאנו מזכירים 'ויקם מלך חדש על מצרים', ומתחדשות ההחלטות שהיינו רגילים להן כבר שמונה שנים", הוא אומר בראיון לערוץ 7.

"מצד אחד, יש כאן מקום לשמחה משום שזכינו להתפטר משונא ישראל מאד מתוחכם, כי אובמה ידע לתמוך בנו מבחינה צבאית, אך יחד עם זאת, לפגוע באופן קשה מבחינה מדינית".

לדבריו, שלטונו של טראמפ מסמל תקווה. "עכשיו עלה לכס השלטון איש שביטא לאורך כל תעמולת הבחירות ידידות אמיתית לישראל. יש לו קשרים משפחתיים עם יהודים ובנאום הכתרתו התבטא באומץ נגד ה'פרעה' שקדם לו ונגד מגמות מדיניותו".

עם זאת הוא מזהיר כי דווקא עכשיו, יהיה נתון הנשיא החדש ללחצים רבים. "אין אנו יודעים דבר מהנשיא טראמפ. שמענו הצהרות חיוביות, אבל לא ראינו עדיין שום מעשה. אף אם הצהרותיו כנות ועמוקות, יתכן שאחריותו כלפי מדינתו, וכל שכן כלפי המציאות העולמית כולה, לא תאפשר לו תמיד לעשות כאוות נפשו".

"מרגע עלייתו לשלטון הוא עומד תחת מכבש יועצים מרובים, שחלקם תלמידי אחיתופל, המסוגלים להציג בפניו סכנות היכן שאינן, ותקוות היכן שהן תקוות שווא. לכן הכל תלוי, אם יקפיד לשמור על עצמאות עמדותיו. על זה מתווסף האיום של אובמה הנשאר בוושינגטון, כדי לחבל בכל החלטותיו ולהצר את צעדיו, בפרט לגבי כל מה שקשור לישראל", אומר הרב זייני.

הוא מוסיף כי טוב עשה ראש הממשלה שהחליט להתעכב עם הצעת החוק להחלת הריבונות במעלה אדומים.

"מי כמוני רוצה בשלטון עמנו על כל ארץ ישראל השלמה, אבל אם אנו זקוקים לתמיכתו ואכן זקוקה מדינתנו לפחות להעדר התנגדות מצדו של טראמפ. אם אין אנו רוצים להביך אותו בראשית צעדיו, יש לנקוט בהחלת הריבונות בתיאום אתו, לפחות תיאום שקט", מסכם הרב.