לפרסם. הרצוג
לפרסם. הרצוגצילום: חזקי ברוך

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, פתח בצהריים (שני) את ישיבת הסיעה בהתייחסות לפרסום דו"ח מבקר המדינה בנושא מבצע "צוק איתן".

הרצוג קרא לכל חברי ועדת המשנה שתדון בפרסום הדו"ח, "לשים את השיקולים קואליציוניים בצד, לעשות את המעשה הנכון ולחשוף את דו"ח 'צוק איתן' במלואו".

"לציבור בישראל ובייחוד למשפחות השכולות, מגיע לדעת באיזה אופן התנהלו מנהיגיו ששלחו את בניהם לקרב וכיצד התנהלו הדיונים המעמיקים בנושא האיומים האסטרטגיים החדשים ובראשם המנהרות", הוסיף.

הרצוג התייחס גם להתעוררותה מחדש של סוגיית עמונה, "חזרתי ואמרתי שראש הממשלה וחברי הממשלה מוליכים שולל במשך חודשים את התושבים. הפתרון היחיד הנכון שיביא לסיום המשבר והוא העתקת עמונה אל תוך גושי ההתיישבות בהתאם לפסיקת בג"ץ".

בסיום דבריו התייחס הרצוג לעתירה שהגישו נגד ראש הממשלה, "אתמול הגשנו כמובטח עתירה לבג"ץ בדרישה שיורה לראש הממשלה או ליועמ"ש להרחיק את נתניהו מתיק התקשורת לאלתר".

לדבריו, "נתניהו מצוי בניגוד עניינים מובהק ועליו להיות מורחק מתיק התקשורת כבר כעת לפחות עד לסיום החקירות בפרשות האחרונות. אבל עולה סוגיה נוספת בהקשר לפרשות - התחושה שמישהו משנה נורמות ושקבלת מתנות על ידי עובדי ציבור היא חלילה מותרת! לא ייתכן כדבר הזה. לא יהיה דין אחד לאזרח ודין אחר לראש ממשלה".

"לא ייתכן שעובדי מדינה יועמדו לדין על קבלת מתנה ולו הקטנה ביותר והעומד בראש המערכת יהיה פטור מאיסור על קבלת מתנות רציפה בהיקף של כמה משכורות. לא ניתן לשנות ולהשחית את מערכת הנורמות הציבוריות במדינת ישראל. זהו לב הוויכוח ואנחנו נרים את כל הדגלים בהקשר זה".