הפגנה בעד חוק ההסדרה
הפגנה בעד חוק ההסדרהצילום: Yonatan Sindel/Flash90

אנשי ציבור בכירים בציונות הדתית תוקפים הבוקר (שלישי) בחריפות את יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט על רקע ההרס הצפוי בישוב עמונה ותשעת הבתים בישוב עפרה.

נציין כי אתמול החליט בג"ץ לעצור את המתווה עליו סיכמה הממשלה עם תושבי עמונה זאת בשל עתירת השמאל הקיצוני ופלסטינים הטוענים לבעלות על החלקות עליהן הסכימה המדינה.

בשיחה עם ערוץ 7 אמרו הגורמים, "בנט לא עומד בהבטחה שנתן כי יומיים לאחר השבעתו של נשיא ארה"ב החדש דונלד טראמפ יוגש חוק ההסדרה. הבטחות צריך לקיים בלי תירוצים", אומרים הגורמים.

"נפתלי בנט יהיה שותף לממשלה שבה הישוב עמונה יהרס ותשעה הבתים בלב הישוב עפרה יהרסו - שום דבר רציני לא נעשה כדי למנוע את המשך ההריסות. בנט הבטיח ברבים לחוקק את חוק ההסדרה - הוא לא עומד בדבריו. האם בנט הולך בדרכו של ראש הממשלה שמבטיח ולא מקיים?", שואלים הגורמים.

"אין כל תירוץ שמצדיק את דחיית החקיקה של חוק ההסדרה, לא מדובר על סיפוח או על בנייה גדולה - מדובר על שמירת הקיים. אין צורך אפילו לתאם זאת עם ממשל טראמפ. אם צריך לתאם אפשר לעשות את זה לפני הפגישה עם ראש הממשלה בחודש פברואר ואין תירוצים.

כנראה שבנט גם לא יודע לקיים הבטחות. יו"ר הבית היהודי טען שיש לו מנופים והוא בטוח שיעביר את החוק אך הוא לא עומד בדבריו. בנתיים הורסים והורסים".

הגורמים מבקרים גם את התנהלותה של מפלגת תקומה בתוך הבית היהודי, "השאלה נשאלת גם על תקומה שאין בה איש שזועק 'עד כאן'. זו השעה לחוקק את החוק ומי יודע מה יהיה עם הממשלה בעוד חודש".