מחאה נגד הרס עמונה
מחאה נגד הרס עמונהצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שופטי בג"ץ מבהירים הבוקר (שלישי) כי למרות הצו הארעי שניתן אתמול אין מניעה מלקדם את התכנון של מתווה עמונה שסוכם עם הממשלה.

"החלטתי מיום 23.1.2017 ברורה על פניה ולא מצאתי מקום להבהרה. למען הסדר הטוב, אציין כי אכן לא ניתן צו ביניים-ארעי ביחס למבוקש בראש השני של הבקשה לצו ביניים, אשר ביקש להורות על הימנעות מקידום הליכי התכנון או ההקצאה. משכך, צו הביניים-הארעי אשר ניתן אכן אינו מונע את קידום הליכי התכנון לפי צו 1777".

בג"ץ הוציא אתמול צו ארעי האוסר על המדינה להוציא לפועל כל פעולה אשר משנה את מצב החלקות על הר עמונה, זאת בעקבות עתירת הפלסטינים נגד המתווה.

מדובר בעתירה שהגישה עמותת השמאל 'יש דין' עבור פלסטינים הטוענים לבעלות על אדמות "נכסי הנפקדים" הסמוכות לישוב עמונה. העותרים ביקשו מבג"ץ להורות למדינה להפסיק את ההליכים המבוצעים על פי המתווה להכרזה על שטחים סמוך למאחז כאדמות נפקדים.

בהחלטת בג"ץ אתמול נכתב: "ניתן בזאת צו ביניים-ארעי המורה למשיבים להימנע מהוצאה לפועל של פירוק השיתוף בחלקות 30-29-28 בגוש 21 באדמות הכפר סילוואד, לרבות מימוש מלא או חלקי של ההודעה על נטילת חזקה מיום 9.1.2017, וכן להימנע מבנייה בחלקות העותרים, לרבות בניית תשתיות, הכשרות שטח וכן כל פעולה אשר משנה את מצב השטח הקיים – כל זאת, עד למתן החלטה אחרת".