אלפי בני נוער תצפתו על חורבות קטיף

לא פחות מ-4,000 בני נוער השתתפו במסע כיסופים השישי ביוזמת מרכז קטיף להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון.

המשתתפים הגיעו מישיבות, אולפנות ותיכונים של רשתות החינוך "בני עקיבא", נעם צביה ואמי''ת. מי שייסד את מסע הכיסופים הוא הרב בני נכטיילר, מנהל מרחב צפון ברשת "בני עקיבא", שכיהן בעבר כמנכ''ל הרשת.

בני הנוער הגיעו לתצפיות בחץ השחור ובתל גמה ולמדו על מפעל ההתיישבות בגוש קטיף. לאחר מכן צעדו בשדות החקלאיים הסמוכים ליישובים שלומית ונווה אשר שייכים למפונים מהגוש.

במהלך המסע נחשפו התלמידים לסיפורים שונים על גוש קטיף ועל הצמיחה של התושבים ממשבר ההתנתקות. המסע הסתיים ביישוב שלומית, בהופעות של להקת ענבי הגפן, והזמרים רועי ידיד וישי ריבו. את הערב כולו הנחה הזמר והיוצר ישי לפידות.

מנהל מרחב דרום ברשת ''בני עקיבא'', חיים בר חי, הודה כי "לראות את העניין שגילו התלמידים ואת הרצון שלהם להשתתף במסע - נותן לכולנו תקווה ואמונה להמשך הדרך". מרדכי (מוכי) בטר, מנכ"ל מרכז קטיף, אמר כי "12 שנה אחרי הגירוש ו-6 שנים למסע המופלא, אנחנו יודעים שהנוער שלנו לא רק זוכר אלא מבקש להמשיך להזכיר ולהמשיך לבנות".

ראש רשת החינוך 'נעם-צביה', הרב שמחה ויסמן אמר לתלמידים במסע כיסופים "עלינו ללמוד מתושבי הגוש איך לחיות חיי אמונה שהינם מעבר להיגיון הנראה לעין, להאמין, לחלום וליישם את הדברים במציאות. בגוש קטיף בכל התחומים חיו ויישמו חיי תורה ועלינו להמשיך את הרוח הזו ומתוך תפילה לשאוף לחידוש ימינו כקדם, לחזור הביתה לגוש קטיף".

צילום: דוברות ישיבות ואולפנות בנ''ע