ארדן וביבס
ארדן וביבסצילום: חורחה נובומינסקי

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס השיקו היום (רביעי) את מטה המאבק למלחמה בשיימינג של ראשי הרשויות, כאשר חתמו על אמנה במסגרתה מתחייבים לשיח נקי ברשת ולמניעת שיימינג ברשת.

המטה הושק בוועידת מרכז השלטון המקומי וקק"ל שהתקיימה במרכז הירידים בתל אביב. מטה המאבק למלחמה בשיימינג הוקם ביוזמת ביבס, ומטרתו לתת מענה לתופעת השיימינג דווקא מכיוון לא צפוי – הרשויות המוניציפליות, כמי שאחראיות על החינוך בישראל.

יחד איתן חתמו ראשי הערים והרשויות המקומיות על האמנה המתחייבת לשמירה על שיח נקי ברשת האינטרנט. במסגרת כך, התחייבו לקדם גם את אמנת התלמידים הגדולה ביותר בישראל למניעת אירועי שיימיניג ולהוסיף את אייקון האמנה לדפי הפייסבוק שבניהולם.

לדברי חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין, "על הרשויות המקומיות להפנים את היקף וחומרת התופעה ולהפנות משאבים וכלים כדי לתמוך בפעילות חינוך והסברה בבתי הספר ובפעילויות נוער וכן לקיים פעילות מכוונת להורים אשר עושים מאמץ להדביק את הקצב של הילדים הטכנולוגיים.

"כיום, אין בידיהן כלים מספקים כדי להתמודד עם היקף האלימות ברשת והשפעותיה. לכן הקמנו את פורום המאבק בשיימינג של הרשויות המוניציפליות, ויחד נפעל למיגור האלימות ברשתות החברתיות המופנה בעיקר כלפי בני הנוער".