הנשיא עם השגרירים
הנשיא עם השגריריםצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אירח במשכנו היום (רביעי) את השגרירים ממדינות אסיה והפסיפיק המוצבים בישראל.

נכחו באירוע, השגרירים ממדינות אוסטרליה, דרום קוריאה, הפיליפינים, סין, סרי לנקה, וייטנאם, יפן, הודו ומיאנמר.

"לכבוד הוא לי לארח אתכם בבית הנשיא ולפגוש את כולכם כאן בירושלים בירת ישראל, זכות זו איננה רק בגלל ההיסטוריה הארוכה שעמינו חולקים, אלא גם כי אסיה היא ההווה והעתיד", אמר הנשיא לשגרירים בראשית דבריו והוסיף: "המדינות שלכם עובדות על חדשנות ואנו רואים זאת בהערכה רבה".

הנשיא הדגיש את חשיבות מערכת היחסים הבילטראליים ושיתוף הפעולה הנרחב בין ישראל למדינות אסיה והפסיפיק ואמר, "בעשור האחרון גברו יחסי המסחר בין המדינות, כיום 27 אחוזים מהסחר הישראלי מתקיים עם מדינותיכם. בהיבט הזה שיתוף הפעולה יוצא מן הכלל ואנו מצפים להרחיבו עם כל אחד מכם ועם כולכם יחד".

הנשיא ציין כי הוא גאה במיוחד בשיתוף הפעולה האקדמי בין ישראל למדינות השונות וכי הוא רואה בחילופי הסטודנטים כלי משמעותי להביא את העמים ליחסים קרובים אף יותר.

"אנו יודעים שאירועים המתרחשים בצד אחד של העולם משפיעים על צידו השני. על כולנו לעמוד יחד ולשתף פעולה נגד אלו המאמינים כי הפונדמנטליזם והקיצוניות הם הדרך. עלינו להוסיף ולשאת בנטל הביטחון ולהיאבק נגד מי שלא מכירים בזכות קיומה של מדינת ישראל", דברי הנשיא ריבלין.

בשם משלחת השגרירים השיב לנשיא שגריר אוסטרליה בישראל, דייב שארמה, שהודה לנשיא על קבלת הפנים החמה והניתוח שהביא בפניהם על אתגרי התקופה האחרונה.

עוד אמר השגריר שארמה, "יש עמנו כאן קבוצה מגוונת של שגרירים ממדינות שונות תמימי דעים סביב מספר נושאים, תמיכה בשמירה על בטחונה של ישראל ורווחת אזרחיה, והערכה רבה כלפי הישגיה של ישראל בשנות קיומה לנוכח האתגרים והקשיים שעמדו ועומדים בפניה. ברצוני להביע את הערכתי על מאמציך להעצים את היחסים בין המדינות השונות שלנו לבין ישראל ועל תמיכתך בשוויון זכויות ופלורליזם".