"להרטיט את הלבבות - דווקא כאן"חזקי ברוך,בריסל

החזן הראשי לצה''ל סא"ל שי אברמסון פשט את המדים בימים האחרונים אך לא פשט את כובעו כחזן הממלכתי של הצבא ומדינת ישראל.

בראיון ראשון מאז שהפך לאזרח עובד צה''ל, מספר אברמסון לערוץ 7 על ההתרגשות שאוחזת בו בכל פעם שהוא נושא את תפילת "אל מלא רחמים" ומודה ברצון שלו להופיע יותר באירועים משמחים.

פגשנו את אברמסון כשירד מהבמה בפרלמנט האירופי, שם אמר את תפילת "אל מלא רחמים" בטקס יום השואה הבינלאומי. "אני עושה את הטקס הזה לא מעט שנים וזה מרגש כל פעם מחדש. לא פשוט לערוך טקס יום השואה ותפילת 'אל מלא רחמים' בפרלמנט האירופי וזה מדהים לראות כיצד התפילה גורמת לקהל לרטט, להתחברות עם העם היהודי, להיסטוריה היהודית ולתקופה הנוראית של השואה".

"אני נשאל הרבה האם החזרה הזאת על הטקסט של תפילת 'אל מלא רחמים' מצליחה לאבד קצת מההתרגשות. נשאלתי הרבה ואני אמרתי פעם ואמשיך להגיד - ביום שאני אגיד 'אל מלא רחמים' וזה יעבור על ידי, אני שם את המפתחות. זאת תפילה שמאוד נוגעת ללב ואתה רואה ישר את התגובה של הקהל".

אברמסון יוצא לדרך חדשה ונמצא כרגע בחופשת פרישה מצה"ל אך ימשיך לשמש כחזן הצבאי, ואנחנו נראה אותו מופיע הרבה יותר על במות ובאירועים משמחים.

"אני נמצא כרגע בחופשת פרישה ובעוד חודשיים חוזר לשמש כחזן הראשי לצה"ל אבל כאזרח וזאת במסגרת הקיצוצים במערכת הביטחון. התפקיד של החזן הראשי בצה"ל 'התאזרח' אך בטקסים אני הופיע עדין במדים. לצד הטקסים בצבא אני גם אעשה יותר אירועים שמחים כמו חתונות, מופעים וקונצרטים. אני מקווה שתמיד נתראה בשמחות ועם לב שמח".