הרב של מושב רמת מגשימים הרב יהושוע ואן דייק חבר בארגון ליב"ה תוקף בערוץ 7 את ההחלטה של קצין חנוך ראשי בצה"ל למנוע מהרב יגאל לווינשטיין להרצות בצה"ל בשל אמירותיו נגד הלהט"בים.

"דבר מצער מאוד שאדם כמו הרב לווינשטיין שמוסר את הנפש למען צה"ל ולמען גיוס בחורים ערכיים במשך עשרות שנים, אדם שהיה בעצמו מג"ד שריון ותרומתו לצה"ל לא תסולא בפז מונעים ממנו להרצות בצה"ל. הוא והרב סדן הקימו את המכינה שמכשירה בחורים יראי שמיים ליחידות המובחרות והקרביות ביותר לכן זה תמוה ועצוב".

לדבריו לצה"ל נכנסים מרצים שונאי ישראל ואיש לא מדבר, "אף פעם לא שמענו שימנעו מאתיאיסט להרצות בצה"ל, עד לא מזמן נכנסו לשם גם אנשי בצלם ושוברים שתיקה אף אחד לא פסל אותם, ופה רב בישראל יש לו אמירה ערכית הוא לא הסית נגדם הוא אפילו מסייע להם להקים בעצמם בית ישראל. יש כאן אמירה ערכית כפי שרב יגיד שאסור לחלל שבת האם בגלל זה הוא לא יוכל להרצות בצה"ל.

הרב לווינשטיין קרא למעמד הזה סטייה האם הוא צריך לחזור בו מדעותיו בגלל שיש מישהו רוצה להכתיב לו איך לדבר. זה מה שהתורה חושבת שזו סטייה. פעם גם החילונים חשבו כך היום יש כאן משטרת מחשבות נגד מי שאומר את זה, הוא לא הסית נגד אנשים או קרא לאלימות, יש כאן תורה ותפקיד הרבנים לומר את הדברים".

הרב ואן דייק סבור שיש חשיבות רבה באמירות ובהתייחסות לתופעת הלהט"בים, "התעלמות מתופעה רק מעצימה את התופעה וגם בציבור שלנו. יש בחורים עם נטייה לא ברורה שאם היא מקבלת לגיטימיות הם עלולים להיכנע. אבל אם אומרים את הדברים יש רצון להשתנות והיו אנשים עם נטייה קלה וברוך ה' הם הקימו בתים בישראל".

הרב של רמת מגשימים מתייחס בסוף הראיון לציפייה שלהם לגשמים רבים בימים הקרובים, "היתה ירידת גשמים טובה בתחילת החוף אבל עד כה רק שליש מהממוצע הרב שנתי ירד כאן, אנחנו צריכים עוד 400 מ"מ גשם. המצב ברמת הגולן לא טוב, ואנחנו מקווים שבמערכת הגשמים הקרובה נראה הרבה גשמים כי אנחנו זקוקים לזה".