המנהל האזרחי - חושב רק על האויבאלירן אהרון

ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון של ועדת החוץ והביטחון סיירה היום (חמישי) במרחבי הבנייה הבלתי חוקית המסיבית על אדמות מדינה בשטחי C ביהודה ושומרון. הועדה סיירה בין היתר באזור גוש אדומים ובקעת הירדן - בהם קיימת בנייה בלתי חוקית של פלסטינים ובדואים.

יו"ר הוועדה ח"כ ואל''מ במיל' מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר לערוץ 7, ''יש פה כשל רב שנים של טיפול בראש ובראשונה בהסדרת הבדואים ומתוך כך את היכולת לשלוט בתופעה הזאת שהיא כולה מוכוונת על ידי הרשות הפלסטינים, שמכוונת את הבדואים להתיישב במקומות אסטרטגיים ולכבוש את שטחי האש של צה''ל, להתיישב על גדרות יישובים".

לדברי יוגב, לבדואים עצמם היה טוב יותר לו היינו בונים להם את בתי הספר וכיתות הגן ואת הבתים במקומות מוסדרים, תוך הידברות בין ההתיישבות היהודית למוכתרים הבדואים והפלסטינים.

"אל הפתרונות האלו אנחנו חותרים כבר ארבע שנים", סיפר ח"כ יוגב. ''בשנה האחרונה המציאות מעט טובה יותר - לא נבנו דברים חדשים, האיחוד האירופי מורתע, יש צורך לקיים פה הרתעה ולגדוע את הקשר בין האוכלוסיה הבדואית לרשות הפלסטינית, לאכוף את הבנייה הבלתי חוקית ולהעביר למקומות מוסדרים''.

יוגב תוקף בחריפות את המנהל האזרחי, ''חוסר השליטה הזה הוא בין היתר כתוצאה מהפקרות וחוסר אחריות של גורמים במנהל האזרחי ושל גורמים ביועץ המשפטי לאיו"ש של משרד הביטחון. צריך מזמן להחליף את הדבר הזה ואת המנגנון הזה בשליטה ישירה של ממשלת ישראל, צריך לקחת את השליטה ביו"ש מידי המנהל האזרחי שחושב רק על האויב ורואה את היהודי פה כזר".

ח"כ יוגב מקווה שבשנים הקרובות, על רקע כניסת טראמפ לבית הלבן, ''נהפוך את היהודים למקומיים ואת הערבי החי פה, אם ירצה לחיות בשלום לפי החוק הישראלי - אהלן וסהלן, ירצה לעזוב - יקבל פיצוי ויעזור, ירצה להילחם - נדע להילחם. אלא הכללים הפשוטים שבהם צריך לנהוג כדי להשליט פה את החוק ואת הסדר''.