דגן עם ראש הסגל בבית הלבן ריינס פריבאס
דגן עם ראש הסגל בבית הלבן ריינס פריבאסצילום: דוברות מוא"ז שומרון

ראש מועצת שומרון יוסי דגן קורא היום לממשלת ישראל שלא לפספס את ההזדמנות ההיסטורית, כלשונו, ולהצהיר עוד קודם לפגישה בין ראש הממשלה לנשיא ארה"ב הנכנס על הקמת ישובים חדשים ביהודה ושומרון.

"מזה 25 שנים לא הוקם ישוב חדש אחד ביהודה ושומרון. את המצב האבסורדי הזה אפשר לשנות היום כאשר בראש המעצמה הגדולה בעולם עומד נשיא שאוהד את ישראל ואת ההתיישבות ביו"ש", אמר דגן.

"בשיחות רבות שקיימנו עם גורמים בכירים בוושינגטון עולה שהממשל אוהד את ההתיישבות ויסייע לממשלת ישראל אולם על ממשלת ישראל להגדיר את מטרותיה. לכן חשוב ביותר שראש הממשלה יצהיר עוד לפני שהוא נפגש עם נשיא ארה"ב על כוונותיו. לא יתכן שהדברים יסגרו בדלתיים סגורות ללא מעורבות של הציבור הישראלי".

ראש מועצת שומרון נפגש בארה"ב עם אחד מיועציו של טראמפ לענייני חוץ, ג'ורג' פאפאדופולוס, הוזמן לחגיגת ניצחון סגורה לכבודו של ראש סגל הלבן ריינס פריבוס. כמו כן נפגש דגן עם 7 חברי קונגרס המקורבים לממשל החדש ועם המועמד לשעבר לתפקיד שר החקלאות בממשל טראמפ סיד מילר.

לדברי דגן, "קיבלנו בשיחות הללו מסר אחיד וברור. הכל תלוי בראש ממשלת ישראל. על כן אני קורא לממשלה להציב כבר עכשיו את הרף: הקמת ישובים חדשים ביו"ש והחלת החוק הישראלי על הישובים ביהודה ושומרון".