שחקני באר שבע חוגגים. יצאו מהמשבר?
שחקני באר שבע חוגגים. יצאו מהמשבר?צילום: פלאש 90

לא כל יום גביע. רק לפני ארבעה ימים השפילה עירוני קריית שמונה את האלופה ומוליכת טבלת ליגת העל שבכדורגל, הפועל באר שבע, כשהדיחה אותה ממפעל גביע המדינה שבכדורגל.

רק ארבעה ימים עברו, ושתי הקבוצות לא למדו הרבה כנראה.

הדרומיים מהנגב שוב עלו בהרכב משני, כשהם יודעים שכל תוצאה הערב (מוצאי שבת) מלבד ניצחון, מול אותה קריית שמונה, עשויה להביא לזעזוע גדול בקבוצה וללחץ אדיר. ככה זה כשההפרש שעמד על דו ספרתי מהשניה בטבלה, יכול להצטמק עד לכדי שלוש נקודות.

אפשר לתרץ את ההרכב המשני בסדרת פציעות שחייבה את הקבוצה להזיז שחקנים לעמדות לא מוכרות. גם הלחץ הקיים במועדון עשוי להוות משקל על תצוגת המשחק החלשה, ושלא לדבר על הגשם השוטף, ובכל זאת - עד לא מזמן באר שבע הייתה בלתי מנוצחת באצטדיונה החדש.

כניסתו של מאור בוזגלו במחצית השניה שינתה את המשחק כולו, והאלופה ניצלה זאת עד תום כשאנתוני וואקמה כבש לזכותה בדקה ה-78, ומהראן ראדי הכפיל כעבור 7 דקות.

באר שבע מנצחת 0:2 ומגדילה את הפער בטבלת ליגת העל שבכדורגל ל-9 נקודות באופן זמני, על פני השניה בטבלה, מכבי תל אביב.

אחרי ההדחה מגביע המדינה, באר שבע לא יכולה לאבד גם את חלומות האליפות השניה ברציפות. ניצחון הערב על קריית שמונה, גם שהושג במשחק חלש, הוא התחלה טובה לצאת מהמשבר, בדיוק בזמן - רגע לפני משחק העונה מול מכבי תל אביב בשבוע הבא.

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת המחזור ה-20 בליגת העל שבכדורגל, ניצחה הפועל רעננה את הפועל כפר סבא בתוצאה 0:1. רעננה מנצחת לראשונה לאחר 5 הפסדים רצופים ומנחילה לאלי כהן הפסד במשחקו הראשון בכפר סבא.