אקוניס והאסטרונאוטים ריצ'רד ארנולד (מימין) ודון תומס
אקוניס והאסטרונאוטים ריצ'רד ארנולד (מימין) ודון תומסצילום: רון שלף

סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע פתחה היום (ראשון) את אירועי שבוע החלל הישראלי בסימן מאדים, במסגרתו נערכות מבחר פעילויות, כמו מסלול משימות עתידני ב"מאדים", תצוגת פיתוחי חלל ישראליים, תצפיות, סדנאות לבניית חלליות, פלנטריום, מפגשים עם אסטרונאוטים ועוד.

האירועים מתקיימים סמוך לתאריך אסון מעבורת החלל קולומביה ולהנצחת מורשתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז''ל.

לדברי שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, "שבוע החלל מהווה הזדמנות להנגיש לציבור הישראלי את המדע - הכי רחוק שאפשר והכי קרוב לבית. שבוע החלל הישראלי לוקח את התחום המורכב הזה ומתרגם אותו לחוויה מהנה. השבוע הוא גם הזדמנות להצדיע לאילן רמון, אדם פורץ דרך, מודל לחיקוי ומקור לגאווה ישראלית".

בין אורחי השבוע: ריצ'רד ארנולד - מורה אמריקאי שלימד ילדים בארצות ערב עד שהפך לאסטרונאוט בנאס"א; גארט רייזמן - אסטרונאוט נאס"א לשעבר, היהודי הראשון ששהה בתחנת החלל בין-לאומית ומי שהיה חברו האישי של אילן רמון ז"ל; אסטרונאוט נאס"א דון תומס; ז'אן ז'ק פאבייר - אסטרונאוט צרפתי בעל תואר דוקטור בהנדסה שעובד כיום בוועדה הצרפתית לאנרגיה אטומית.

במתחם שיפעל לאורך השבוע במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, שורה של משימות חווייתיות המיועדות להדגים את החיים על מאדים והאתגרים שעימם יאלצו המתיישבים העתידיים להתמודד.

הפעילות במקום מורכבת ממשימות חלל אתגריות, בהן: תיקון תקלה ברובר חלל שיוצא למשימה במאדים, התנסות בחקלאות המתוכננת למאדים, היכרות עם הפיתוחים בתחום הבריאות שמקורם בפתרונות שפותחו עבור אסטרונאוטים בחלל, הדמיית תת כבידה, תחנת מה אורזים לטיסה למאדים ועוד. לצד המסלול מוצגת גם תערוכה של פיתוחים ישראליים בתחום החלל.