זירת ירי בחיפה

הותר לפרסום הבוקר (שני) כי מסע הירי שאירע בחיפה בתחילת החודש הוא פיגוע טרור שביצע המחבל תושב שכונת חליסה בעיר. מהירי שביצע המחבל נרצח גיא כפרי הי"ד ונפצע קשה הרב יחיאל אילוז.

לאחר מעצרו, הועבר המחבל לחקירת השב"כ, שם התברר כי ביצע את הפיגוע ממניע לאומני ושנאת יהודים. בחקירתו עלה כי ביצע את הירי באופן מכוון כלפי יהודים באמצעות רובה "קרלו" שהיה ברשותו.

בבוקר הפיגוע הגיע המחבל לעיר התחתית בחיפה, שם זיהה את הרב אילוז כיהודי חרדי. הוא עקב אחריו, ובהמשך ירה בו ופצע אותו באורח קשה. בעת מנוסתו מהזירה, ביצע שינאוי ירי נוסף לעבר אישה יהודייה שזיהה בסמוך, בלא שזו נפגעה. בהמשך מנוסתו לעבר שכונת מגוריו חליסה, זיהה מחמד בחור יהודי נוסף - גיא כפרי הי"ד - ירה בו ורצח אותו.

המחבל המשיך את מנוסתו, תוך שהוא מסתיר את הנשק בו ביצע את הפיגוע, יחד עם חפצים אישיים נוספים, בחורשה הסמוכה לבית הוריו.

לאחר הירי, קיבל שינאוי סיוע משני חבריו: שינאוי פגש בשניים וביקש מהם כי יסיעו אותו לרחוב ברנר בעיר חיפה, וכן שיתף אותם בכוונתו לגנוב אופנוע משליח מזון שהזמין למקום. בנוסף, מחמד ביקש, וקיבל מאהאב יוסף, סכין קצבים חדה לצורך הגנה עצמית.

בחקירתו בשב"כ התברר כי שינאוי ביצע את הירי על רקע לאומני ומתוך שנאת יהודים. בעברו היה מעורב בהצתת כלי רכב של יהודים במהלך מלחמת לבנון השנייה. בנוסף, עלה בחקירה כי שנאתו ליהודים של מחמד התחזקה בשנים האחרונות, במקביל להתחזקות דתית ולתובנה כי היהודים הינם "כופרים שדינם מוות".

עוד התגלה בחקירה, כי מה שדחף את המחבל לביצוע הפיגוע היה העובדה שכונה על-ידי חברתו "ציוני יהודי" ו"אוהב יהודים".

גיא כפרי
גיא כפריצילום: באדיבות המשפחה

במסגרת חקירתם של שני החברים שסייעו למחמד, כי שינאוי פנה אליהם בערב ה-3 בינואר ואז נפגשו עמו. השניים הסיעו את מחמד לרחוב ברנר בעיר, כאשר במהלך הנסיעה אישר מחמד בפניהם כי הוא זה אשר ביצע את הירי בחיפה וכי בכוונתו לגנוב אופנוע של שליח מזון שהזמין למקום.

יצוין עוד, כי במסגרת החקירה נעצר ונחקר קטין, אשר נשלח על-ידי מחמד שינאוי, זמן קצר לפני ביצוע הפיגוע, להביא את הנשק שבאמצעותו בוצע הפיגוע.

פרקליטות מחוז חיפה הגישה נגד המחבל שינאוי כתב אישום בבית המשפט המחוזי בעיר, בין השאר, בגין רצח, ניסיון לרצח ופעולה בנשק למטרות טרור.

נגד חאלד אבו כליב ואהאב יוסף הוגשו כתבי אישום בגין מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור, שיבוש מהלכי משפט ועוד. בנוסף הוגש כתב אישום כנגד הקטין אשר סייע למחבל.

אחת מזירות הירי בחיפה
אחת מזירות הירי בחיפהצילום: דוברות מד"א