נשים יותר חלשות - השיוויון יפגע בביטחוןחזקי ברוך

אל"מ (במיל.) רז שגיא, יו"ר הפורום לחוסן צה"ל עורר היום (שני) את זעמן של חברות כנסת מהאופוזיציה כשהצהיר בועדת החוץ והביטחון שערך השיוויון לנשים בצה"ל אינו עולה על ערך הביטחון.

"ערך הביטחון ביחס לערך השיוויון עולה לאין שיעור. צה"ל בדק שילוב נשים ביחידה 669 והמסקנות היו - ואני מצטט - 'גוף האישה לא מסוגל לעמוד בעומסים הפיסיולוגים הנוצרים במהלך שירותו של לוחם 669 - וכך גם לגבי לוחמות בשיריון'", אמר שגיא.

לדבריו, "יש תרומה מכרעת לנשים בצבא, אבל אנחנו צריכים ללמוד לשים גבול .להגיד מתי נשים אינן יכולות. לא נוריד את הרף ולא נעשה מה שלא עושים בצבאות אחרים".

"לפני 10 שנים, כשאמרתי שהפגיעות בלוחמות הן עשרות אחוזים אמרו שאני מגזים. צה"ל פירסם ש-46 אחוזים מהנשים נפגעות ביחידות החי"ר הקל . אם היה מגיע לכאן מג"ד מגבעתי או גולני שהיה אומר ש-46 אחוזים מלוחמיו נפגעים מה הייתם אומרים? איזה הורים ישלחו את הבת שלהם ליחידה ש-46 אחוזים ממנה נפגעו?", תהה שגיא.

מספר חברות כנסת שיסעו את דבריו בזעם. "מה זה הדבר הזה? איך נותנים לו לדבר? מאיפה הוא מביא את הנתונים האלה? זה שיח של פעם. זה מטריד אותו שנשים מצליחות", הן קראו לעבר שגיא.

הוא ענה להן, "אני יודע שזה לא נעים לכן לשמוע. יש אימונים מטשטשי הבדלים, כדי שהבנות לא יראו מאחור - וכך הרף יורד. למרות שהורידו את הרף 4 פעמים בשנים האחרונות, ממשיכים להוריד אותו. פניתי למשרד הביטחון למחלקת התביעות וגיליתי שנשים תובעות את צה"ל פי 6 מגברים. אני לא תוקף מישהו. אנחנו מביאים נשים לתפקידים שהן לא מותאמות להן פיזיולוגית - והתוצאה שהן נפגעות פגיעות חמורות מאוד וחלקן לא ישתקמו".