היערכות לפינוי. עמונה
היערכות לפינוי. עמונהפלאש 90

כוחות הביטחון חסמו בצהריים (שלישי) את הצירים המובילים ליישוב עמונה בבנימין. רק תושבי עמונה מורשים לנוע בכביש הגישה המוביל ליישוב.

מדובר צה״ל נמסר כי ''צה״ל נערך לפינוי היישוב עמונה בהתאם להנחיית הדרג המדיני".

אמש נתלה בעמונה צו צבאי שעליו חתום אלוף פיקוד המרכז רוני נומה, המבקש מהתושבים לפנות את בתיהם עד הערב. בצה''ל הסבירו כי "הצו נועד על מנת לאפשר פינוי של תשתיות ורכיבים נוספים בשטח המאחז לגביהם לא הוצאו צווי הריסה. יש לציין כי הצו מוסיף על הסמכויות הקיימות ביחס לפינוי המאחז ואינו גורע מהן".

גורמים צבאיים הדגישו כי הצו שנתלה ביישוב אינו מונע את מימוש מתווה עמונה.

בצו נאמר כי "לאחר 48 שעות לא ייכנס אדם לתחום ולא ישהה בו. לאחר 48 שעות, כל אדם השוהה בתחום, חייב לצאת אל מחוצה לו". עוד נכתב בצו כי "בעליו, או מחזיקיו של כל רכוש המצוי בתחום ההכרזה, חייב להוציאו אל מחוצה לו, הכל בכפוף לאמור בצו בדבר מבנים בלתי מורשים".

בשעה זו דן בג"ץ בעתירה נגד מתווה עמונה, לאחר שבעלי קרקעות פלסטינים עתרו נגדו באמצעות ארגון השמאל הקיצוני "יש דין". אם המתווה יוקפא, ייתכן שפינוי עמונה ייערך מיידית. נציין כי המועד המקסימלי לפינוי היישוב הוא ב-8 בפברואר.

המועצה האזורית מטה בנימין שיגרה הודעה לתושבי המועצה, שבה נאמר כי ''בזמן הקרוב צפוי להתחיל פינוי עמונה. בזמן הקרוב יתחילו חסימות על ציר 60- בין סינג'יל למעבר מכמש. לקראת תחילת הפינוי תתאפשר תנועת רכבים רק לתחבורה ציבורית, הסעות תלמידים של החל"פ ולתושבי עפרה, עמונה, גבעת אסף ובית אל רק עם הצגת תעודות זהות. אנא סעו בדרכים חלופיות והצטידו בתעודות זהות. יש להתקשר למוקד רק בשעת חירום''.

צילום: מרדכי יורבצקי

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) אמר כי ״הודעת צה״ל לתושבי עמונה פשוט שערורייתית. הרי שופטי בג״צ דנים על עמונה עוד שעה והפרסום המקדים לא מועיל - בלשון המעטה - להרגעת הרוחות״.

השר איוב קרא (הליכוד) אמר כי ''היחס לתושבי עמונה צריך להיות מתוך הערכה וכבוד והמון רגישות לחלוצים האמיתיים שאהבת הארץ ויישוב ארץ ישראל חרוט בליבם, ומתוך כך התיישבו בעמונה והפריחו את השממה. אני אפעל בתוך הממשלה למען התושבים ולמען ההתיישבות כולה''.

ילדי עמונה לח"כים: תשאירו אותנו בביתאלירן אהרון