צפו: זברות מהספארי הועברו לקלקיליה

המנהל האזרחי לאזור יהודה ושומרון תיאם הבוקר (שלישי) את העברתם של ארבע זברות, שני זכרים ושתי נקבות, מהספארי ברמת גן לגן החיות בקלקיליה.

המהלך בוצע בשיתוף פעולה של הספארי, רשות המעברים וגן החיות הפלסטיני. בעלי החיים הועברו דרך מעבר אליהו לתוך שטחי הרשות הפלסטינית, שם ימצאו הזברות את ביתן החדש.

את תחום העברות בעלי החיים מישראל לשטחי הרשות הפלסטינית מרכז קצין מטה לענייני חקלאות, סמיר מועדי.

לדבריו, "באמצעות תיאום מול הקישור הפלסטיני אנו דואגים למעבר של בעלי החיים. כך גם מול הגורמים הבכירים בגן החיות בקלקיליה אשר ציפו זמן רב להגעתן של הזברות."

שיתוף פעולה בין הספארי לגן החיות בקלקיליה מתקיים כבר שנים רבות. בתיאום המנהל האזרחי התבצעו בעבר מספר העברות, בעבר הועברו גם אריות והיפופוטמים.

"אני גאה לתווך בין שני מוסדות שונים אשר להם אותה מטרה – שמירה על חיות הבר וחינוך לחמלה ולאהבת בעלי חיים. גן החיות בקלקיליה עובר שינוי משמעותי בסיועו של אדריכל הולנדי מומחה לתכנון גני חיות ומעבר בעלי חיים הוא הזדמנות מצוינת לאפשר גם לילדי קלקיליה להיחשף לבעלי חיים נדירים. מטרתנו בראש ובראשונה היא לאפשר איכות חיים מייטבית לזברות ולכל בעלי החיים בגן החיות שבקלקיליה וביקור מהנה ומלמד למבקרים הרבים שמגיעים אלינו", סיכם מועדי.