אלעזר שטרן
אלעזר שטרןצילום: חזקי ברוך

ארגון ערבי -בריטי הגיש בקשה לעצור את ח"כ ואלוף במיל אלעזר שטרן (יש עתיד) שנמצא באנגליה במסגרת משלחת הסברה נגד ה-BDS שעוברת באוניברסיטאות מובילות בלונדון.

על פי הדיווחים מלונדון, מדובר בארגון ערבי לזכויות אדם בבריטניה שפנה למטה ללוחמה בטרור הבריטי בדרישה לעצור את ח"כ שטרן בשל מעורבותו במה שהם מכנים "אחריות לפשעים שביצעו כוחות צה"ל".

הארגון הוסיף כי שטרן השתתף במהלך שנותיו בצה"ל בפעולות שבמהלכן בוצעו פשעי מלחמה, בין היתר הזכיר הארגון את מלחמת לבנון הראשונה בדגש על אירועי סברה ושתילה, אז ח"כ שטרן כיהן כקצין בכיר בחטיבת הצנחנים.

הדיווח הועבר לשגרירות ישראל בבריטניה, ללשכת יו"ר הכנסת ולקצין הכנסת - שהעביר את המידע למשרד החוץ בכדי לקבל תדרוך מקצועי לגבי המשך מסע ההסברה.

המשלחת של 'צעירי יש עתיד' בראשות ח"כ אלעזר שטרן יצאה בתחילת השבוע ללונדון לקדם פעילות הסברה בקרב סטודנטים בקמפוסים מובילים באנגליה (אוקספורד, קיימברידג', LSE, UCL). המשלחת נפגשה עם סטודנטים, חברי פרלמנט, נציגי הקהילה היהודית סטודנטים ומובילי דעת קהל.

"אני גאה לנסוע בראש המשלחת של צעירי יש עתיד למסע הסברה בקמפוסים בבריטניה ולייצג את ישראל מול הדה לגיטימציה נגדנו בעולם", אמר ח"כ שטרן לפני היציאה ללונדון. "המאבק על התודעה בעולם זהו אתגר קשה למדינת ישראל וחשוב לעתידנו כאן בארץ. לכן אנו ב"יש עתיד" לקחנו על עצמנו לנהל את המאבק הצודק של ישראל בעולם ולהציב בפני הסטודנטים ברחבי אירופה את כל האמת על ישראל".

ח"כ שטרן: "אנחנו ממשיכים כאן במשלחת ההסברה בקמפוסים בבריטניה. יש חשיבות רבה למאמצי ההסברה מול ארגון ה-BDS באירופה ובפרט בקמפוסים בבריטניה ואנו נמשיך כמתוכנן עד לסוף השבוע. אני סומך על משרד החוץ ועל הגורמים שיטפלו בבקשה ההזויה של ארגון השמאל הבריטי".