"אין מקום לפרישה מהממשלה"חזקי ברוך

הפרופ' הרב דניאל הרשקוביץ', נשיא אוניברסיטת בר אילן, מתייחס הערב (רביעי) למשמעויות של פינוי עמונה.

"כאדם ציוני, ציונות היא תנועה שמיישבת יהודים בארץ ישראל ולא לנתק יהודי מארצו. לכן, כל מציאות שבה מפנים יהודים מבתיהם בארץ ישראל היא מציאות קשה ומורכבת. אנחנו כולנו מכירים את הנסיבות אליהן נקלענו ואנחנו שומרי חוק. זה כואב - ואנחנו מקווים שבמהרה בימינו אלו שמפונים מבתיהם יזכו לבתים ראויים וטובים עוד יותר בארץ ישראל", הוא אומר בראיון לערוץ 7.

יש לך אמון בבג"ץ?

"מדינת ישראל היא הדבר היקר ביותר שיש לנו היום. מערכת המשפט היא חלק בלתי נפרד ממערכת השלטון היהודית בארץ ישראל. אנחנו צריכים לכבד - גם אם יש לנו מחלוקת ואנחנו חשים אי נוחות עם החלטות מסויימות של בית המשפט. זה חלק מהממלכתיות".

האם בעיתוי הזה, היה נכון מבחינת הבית היהודי לפרוש מהממשלה?

"הפוליטיקה היא כלי להשיג דברים. אם הכלי הזה עוזר, צריך מאוד להיזהר לא לשבור אותו. לפעמים רוצים לשבור את הכלי, אבל שופכים את התינוק עם המים. בנסיבות הנוכחיות, ההתרשמות שלי שעשו מעל ומעבר כדי למנוע את הדבר הזה, אך לא הצליחו. אני לא חושב שכשלו כאן ונוותר על הישגים ויכולות להנהיג".

"הדרך, משום מה בציבור שלנו וחוויתי זאת כשר, היא שעל כל דבר קטן מצפים שתקום ותפרוש. פרישה לא מקדמת ולא משיגה שום דבר. פרישה יש לה מקום כשכלו כל הקיצין וזו ממשלה שאי אפשר לשבת בה. איני יודע אם אי פעם תהיה ממשלה ימנית יותר מזו, שאוהבת את עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. בנסיבות הקיימות צריך לנסות ולהמשיך להגיע להישגים", מסכם פרופ' הרשקוביץ.